Iz dalekog Egipta stigle su ambiciozne najave.
"U idućem desetljeću ćemo investirati više od četiri milijarde eura u modernizaciju željeznica. Do 2032. ćemo uvesti vozni park baterijskih električnih vlakova", rekao je premijer Andrej Plenković na klimatskom skupu.
Hrvatske željeznice (HŽ) su raspisale natječaj za obnovu voznog parka.
"U sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti je predviđena nabava baterijskog i jednog elektrobaterijskog vlaka u sklopu kojih je i šest elektroenergetskih priključaka za punjenje baterija na tim vlakovima", rekao je Željko Ukić, predsjednik uprave HŽ-ovog Putničkog prijevoza.
Takvi vlakovi pokrili bi jednu trećinu pruge u Hrvatskoj, oko 1650 kilometara.
"Radi se o dvije vrste vlakova. Jedna vrsta su klasični baterijski vlakovi i oni su predviđeni za one pruge do kojih nije dostupna elektromreža, dok elektrobaterijski vlakovi voze pod elektrokontaktnom mrežom i onda u jednom dijelu nakon toga prelaze na onaj dio pruge koji nije elektrificiran", rekao je Ukić.
Investicija je to vrijedna 100 milijuna kuna. Do 2032. godine bi šezdeset vlakova trebalo voziti prugama.
"Što se tiče baterijskih vlakova, prototipova, njih će sigurno biti. Vidjet ćemo tko će dobiti posao, ali nema nikakve bojazni da bi ti vlakovi bili nefunkcionalni ili neupotrebljivi", rekao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Sindikati nisu optimistični
Sindikati nisu previše optimistični.
"Činjenica je da su naše pruge u jako lošem stanju, da su brzine jako male i ti vlakovi, kada dođu, neće moći voziti brže nego što im pruga dopušta", rekao je Zoran Marčić iz Sindikata željezničara Hrvatske.
Da hrvatski vlakovi žude za obnovom, govori podatak da još uvijek na hrvatskim prugama vozi 60 dizelskih lokomotiva, a njihova starost je 40 godina. Osim voznog parka, staro je i ono ispod njega.
"Mi kasnimo nekih 20 godina u smislu održavanja. Čak i ono što smo novo sagradili, nismo održavali i već sada nam na novim prugama padaju brzine", rekao je Marčić.
Brzine vlakova na baterije kreću se od 120 do 160 kilometara na sat. Hoće li biti tako, vidjet ćemo 2024., kada prvi stiže na tračnice.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr