Dok se za referendum za promjenu izbornoga sustava broje potpisi, već u petak u ponoć - počinje skupljanje potpisa za još jedan referendum - onaj o monetizaciji autocesta. Vlada ustraje u odluci da se ide u monetizaciju i plaši bankrotom države zbog dugova, dok iz inicijative 'Ne damo naše autoceste' poručuju kako se dugovi mogu vratiti na druge načine.
Najava još jednog referenduma nije pokolebala vladu oko monetizacije autocesta. Potpredsjednica poručuje- tako nećemo stići nigdje osim na rub provalije.
Pročitajte i ovo
novi sustav
Uvodi li HAC naplatu cestarine na dionicama koje su sada besplatne? Doznali smo što vas čeka
'Ne damo naše autoceste'
Potpisi za referendum o monetizaciji predani u Sabor! Evo koliko ih je
'Od toga se svega napravila jedna velika sapunica. Možemo odlučiti prema dodatnom zaduživanju novih generacija i lagano prema bankrotu i da dođemo do toga da ne možemo isplatit plaće i mirovine ili ćemo dati autoceste u koncesiju', poručila je Milanka Opačić.
Opačić: Nema rezanja novca za socijalu, koncesija autocesta je nužna
Kreditni dug HAC-a i ARZ-a iznosi oko 30 milijardi kuna, a u prvih 6 mjeseci ove godine HAC-ova je dobit bila 0 kuna dok je ARZ zaradio 8 milijuna i 765 tisuća kuna.
'Čak da ga možemo, a ne možemo ga refinancirati, on bi do 2036. iznosio 8 milijardi eura', rekao je u ponedjeljak ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Pokretači referenduma ustrajno tvrde da se dug može platiti na druge načine.
'Modelom obveznica i reprograma duga moguće je riješiti dug hrvatskih autocesta i država ne mora ići u bankrot. Postoje neka druga rješenja, e sad je samo pitanje zašto netko ne želi druge modele. Je li u pitanju privatni interes, interes stranke nekakav veliki 'dil'', kaže Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
U tri tvrtke radi više do 3100 radnika. Bez ARZ-ovih 40-ak radnika HAC i novi HAC ONC samo na plaće ove godine planiraju izdvojiti više od 370 milijuna kuna.
'U monetizaciju smo krenuli. Povratka nema'
'Uvjeti koje smo mi dali za koncesije su isključivo takvi da čuvaju određena radna mjesta', tvrdi Opačić.
'Mi u ovom trenutku imamo 100 radnika koji su se dragovoljno prijavili da žele otići iz HAC ONC-a. Ministarstvo ih ne pušta jer su dali zabranu da se ljude zbrinjava jer to žele uvaliti sutra nekom koncesionaru', kaže Stanić.
Dolaskom koncesionara, tvrde sindikati, doći će i poskupljenje cestarina. Vlada potpisivanje ugovora očekuje u veljači dok prikupljanje potpisa za referendum kreće u petak u ponoć u Zagrebu i Splitu, a potom i u ostalim mjestima diljem zemlje.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook