Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Prednosti i mane

Istražili smo isplati li se zaista ugraditi autoplin

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Sve više Hrvata okreće se autoplinu.

Otkad je cijena goriva ponovno prešla 10 kuna po litri, sve više Hrvata okreće se jeftinijoj alternativi - autoplinu. Ovisno o automobilu, ugradnja plinske boce u vozilo stoji između 6 i 12 tisuća kuna.
Istražili smo isplati li se zaista ugraditi autoplin i koje su njegove prednosti i mane.
Više od 15 godina taksist Nenad Bebek vozi na plin, čija litra stoji oko 4 kune.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Autoplin ostao isti Od ponoći nove cijene goriva: Dobre vijesti stigle za one koji toče benzin, loše za dizelaše Vrste goriva NOVI PORAST Od ponoći opet skuplje gorivo: Najgore prolaze oni koji voze dizelaše, no jedna skupina vozača ovaj put ostaje neokrznuta

'Isplati se zato što je povoljnija cijena, negdje oko 50 posto se štedi tako da je moguće imati ovakav malo veći auto', rekao nam je Nenad.

Zbog prirode posla Nenad na mjesec potroši 8 punih spremnika. Za toliko bi goriva svaki mjesec izdvajao čak 2000 kuna više. Stoga ne čudi što je u svaki svoj automobil dosad ugrađivao plin.

'Između 9 mjeseci i godinu dana se isplati investicija, a onda kasnije sve ide u uštedu', kaže.

'Cijena ugradnje autoplina za jedan prosječan automobil sa 4 cilindra je negdje oko 6000 kuna', rekao nam je Miroslav Krlić, vlasnik firme koja ugrađuje autoplin.

Samo vozači koji koriste autoplin imaju razloga za veselje

A što za taj iznos dobivate? Plus čine značajna ušteda u odnosu na ostala goriva, oslobođenje od ekotesta na tehničkom pregledu, produžen vijek trajanja motora, ali i veća vrijednost vozila pri daljnjoj prodaji. Minus su smanjeni prtljažni prostor, manji broj plinskih postaja, ali i nešto skuplja registracija.

'Registracija vozila na plin je skuplja za paušalni iznos cestarine od 550 kuna. Ta cestarina služi u svrhu toga da bi se izjednačila sa vozilima koja koriste samo benzin, pošto plin nije oporezovan nikakvim nametima', objasnio nam je Željko Sopak iz stanice za tehnički pregleda AK Siget.

No bez obzira na to, više od 150 tisuća automobila u Hrvatskoj vozi na plin.

'Auto troši gradske vožnje sigurno 15-16 litara benzina, plina je nešto možda litru-litru i pol više, ali sa cijenom plina koja se vidi od 4 kune stvarno više nego duplo je isplativost same vožnje na plin', kaže Zagrepčanin Damir.

S njom profitira i okoliš jer autoplin jedini sagorijeva bez dima, čađe i neugodnih mirisa.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene