Na dvadeseti rođendan Croatia Airlines prevezao je 20 milijuntog putnika. 'Iako često putujem, nisam očekivao da ću biti 20 milijunti putnik', rekao je student Boris Jakopović. U 2008. godini hrvatska je zrakoplovna tvrtka prevezla gotovo dva milijuna putnika. No ni to nije pomoglo da ta tvrtka ne dospije na listu državnih gubitaša. S predznakom minus upisali su više od 89 milijuna. 'Termin gubitaš ne stoji, jer u zadnjih pet godina tri su profitne, a dvije neprofitne i to baš u godinama kada je svjetsko civilno zrakoplovstvo izgubilo na desetke milijardi dolara', rekao je Ivan Mišetić, glavni direktor Croatia Airlinesa.
Pročitajte i ovo
oglas
Studenti i učenici već desetljećima obožavaju ovaj ljetni posao! Sada su za njih, i sve koji traže dugotrajno stabilan posao, otvorene nove prilike
opet tužba Mađara
MOL pokrenuo novu arbitražu protiv Hrvatske: Traže milijune eura zbog ove odluke Vlade
Prošla godina teška zbog krize
Prošla je godina, pravda se direktor, bila posebno teška. Utjecaj krize na turiste, jačanje konkurencije, skuplji nadzor slijetanja, ali i rast cijene goriva glavni su razlozi teškoga stanja. Samo na gorivo u prošloj godini izdvojeno je 357 milijuna kuna, čak 100 milijuna više nego godinu ranije. 'Treba li Hrvatskoj jedna ovakva nacionalna kompanija? To je skupa igračka, veliki luksuz i Hrvatska si sada takav luksuz ne može priuštiti', smatra ekonomski analitičar Damir Novotny. Zrakoplovni je posao specifičan, on je luksuzan i skup. Tvrtki se često predbacuje netransparentnost i nedovoljna kontrola puta novca. 'Svakog kvartala šaljemo na Vladu račun s točnom spacifikacijom letova. Držim da transparentnijeg trošenja novca nema', rekao je Mišetić. Uz netransparentnost, sporno je nefunkcioniranje javnih nabava, poslovi preko korporativnih natječaja i moguća sprega s privatnim biznisima. 'Nemoguće je provoditi javnu nabavu, jer je uzak krug dobavljača. Plaće moraju biti više, jer ne možete pilote dobiti bez velike plaće. Oni su vam kao nogometaši, ako im ne date veliku plaću odu oni u Katar', kaže Novotny.
>> 'HAC je instrument za slanje našeg novca u čudne džepove'
>> HEP se razbacuje novcima građana
Avio kompanije propadaju
Croatia Airlines godišnje okrene više milijardi kuna. Procjene kažu da bez kontrole prođe nešto manje od dvije milijarde. Vlasnik tvrtke je Vlada, ona je imenovala direktora. Skupštinom upravlja ministar Božidar Kalmeta, a nadzornim odborom Miomir Žužul. A upravo on i njegovo prijateljstvo s direktorom spominju se kao sporni ponajviše zbog ranijih Žužulovih afera. 'Treba biti profesionalan i ako je moguće prijateljski. Hrvatska je mala zemlja, svatko svakoga pozna, pa tako i ja poznam gospodina Žužula', kaže Mišetić. Državne avio kompanije oko nas propadaju, pa i velike poput Swis Aira. Spas za nas, tvrde ekonomisti, je privatizacija i više državnih ulaganja u infrastrukturu, točnije zračne luke diljem hrvatske. To je, tvrde, isplativiji nacionalni interes od zrakoplovstva koje je za nas kao malu zemlju preskupo i neisplativo.
'Želimo znati' Dnevnika Nove TV
U akciji Dnevnika Nove TV 'Želimo znati' gdje je naš novac dosad smo upozorili na propuste monopolista i gubitaša HEP-a te autocesta. Od kada je pokrenuta naša akcija, Vlada je počela razmatrati moguću smjenu predsjednika uprave HEP-a, Ivana Mravka. A Hrvatske autoceste odustale su od razmetanja novcem poreznih obveznika i poništile sumnjivi natječaj za nabavu milijunski vrijednih WC-a uz autocestu. Dnevnik Nove TV nastavlja otkrivati tko i kako troši naš novac! Želimo znati nastavlja se i sutra kada donosimo priču o INI - jedinoj naftnoj kompaniji u okruženju koja posluje s gubitkom.