Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Istraživanje kompanije JobVite ukazalo je na važnost korištenja društvenih mreža prilikom tražnja posla.


Prema rezultatima istraživanja kompanije JobVite koje je u SAD-u provedeno na 1,200 ljudi, Facebook je dominantna platforma među društvenim mrežama za traženje posla i zaposlenje.

Vezani članci Sveučilište u Slavonskom Brodu "Vlak se kreće brzinom od 200 kilometara na sat…" Pogledajte suluda pitanja na testu za posao čistačice na Sveučilištu u Slavonskom Brodu Slika nije dostupna 'Mladi, evo zašto ne možete pronaći posao'

Više od polovice ispitanih prilikom traženja posla koristilo je najmanje jednu društvenu mrežu, od toga je najveći broj njih koristio upravo Facebook kojeg, kako kažu u toj kompaniji, jednako koriste osobe koje posao traže proaktivno i aktivno. U JobViteu kažu da su osobe koje proaktivno traže posao već zaposlene, ali su otvorene za nove poslove i izazove, dok su oni koji aktivno traže posao zaposleni i nezaposleni koji traže novi posao.

Osobe koje na nekoj od društvenih mreža imaju više od 150 kontakata u ovom su istraživanju svrstane u 'super social' kategoriju osoba koje traže posao te su oni aktivniji na društvenim mrežama u traženju posla u odnosu na osobe s manje kontakata.

Od osoba kojima su društvene mreže pomogle pri zapošljavanju, čak njih 78 posto smatra da je za zaposlenje zaslužan Facebook, 42 posto navelo je Twitter, a njih 40 posto LinkedIn – ovo je zanimljiva statistika s obzirom da je LinkedIn poslovna društvena mreža pa bi mnogi očekivali da je on pomogao najvećem broju korisnika u traženju posla i zaposlenju.

Tu treba napomenuti da su nekim ispitanicima dvije ili nekad sve tri mreže pomogle prilikom zaposlenja, a ne samo jedna. Ovo je istraživanje pokazalo i da osobe koje proaktivno traže posao, dakle oni koji su već zaposlene, ali su otvorene za nove poslove, puno više koriste društvene mreže – češće objavljuju statuse, dobivaju preporuke za posao, stvaraju nove profesionalne veze i slično.

JobVite je objavio i profil korisnika Facebooka koji traže posao uz pomoć ove društvene mreže pa je tako njih 64 posto mlađe od 40 godina, 56 posto su muškarci, 42 posto njih završilo je fakultet te 36 posto njih ima plaću veću od 75 tisuća dolara godišnje.

Također, oko 37 posto korisnika ove društvene mreže koji traže posao spadaju u kategoriju 'super social', dakle imaju više od 150 prijatelja te su aktivniji u traženju posla od ostalih korisnika. Još jedna zanimljiva statistika koju treba uzeti u obzir jest i podatak da su preporuke na društvenim mrežama iznimno bitne prilikom traženja posla te su mnogi korisnici dijelom zahvaljujući i njima dobili posap.

Da li su vama društvene mreže pomogle u pronalaženju posla? 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju