Fiksni telefon Klara Hromadtko ima samo zbog pristupa internetu. Sve pozive obavlja mobitelom. Izmjenama zakona o elektroničkoj komunikaciji operateri više ne smiju uvjetovati jednu uslugu drugom, kao u Klarinom slučaju.
'Fiksni telefon ne koristim uopće tako da mi 150 kuna mjesečno pretplate na to odlazi u vjetar', kaže Klara.
Pročitajte i ovo
Tehnički problemi
Zbog kvara na sustavu ne radi broj 112, objavljeni privremeni brojevi za hitne slučajeve
nisu očekivali
Riječani u samoizolaciji ne mogu do epidemiologa: "Došlo je do zagušenja, uvodimo nove brojeve"
U vjetar su korisnici bacali i do 12.000 kuna kod prijevremenih raskida ugovora s mobilnim operaterom. Kupnje jeftinih aparata uvjetovane su skupim tarifama na rok od 2 godine.
'Operater više neće moći tražiti naknadu koja je veća od onoga što ste dobili. Tako da ćete platiti ili točan iznos popusta na uređaj i usluge koje ste ostvarili ili preostale naknade ako vam je to povoljnije', kazao je Đuro Lubura, predsjednik Udruge telekom.
Zabranjuju se i sitna slova u ugovorima koja su skrivala zamke.
'Ugovori ne smiju biti obmanjivajući i zavaravajući. Korisniku mora biti jednostavan za čitanje i shvaćanje i korisnik ne treba nikakvo dodatno obrazovanje da bi ga shvatio', pojasnio je Igor Vujović iz društva 'Potrošač'.
'Dobili ste pretinac govorne pošte' - više također nećete čuti kada nekoga nazovete na mobilni telefon. Isključuju se naime i sekretarice mobilnih linija.
'Iako je ta usluga besplatna za korisnika, u većini slučajeva, ona pričinjava trošak svima onima koji ga pozivaju. Operateri na taj način godišnje 'uberu' između 150 i 200 milijuna kuna', kazao je Lubura.
Sve će to zaživjeti u jesen kada se operateri prilagode. Zakon o elektroničkim komunikacijama operaterima ostavlja 90 dana za prilagodbu od stupanja izmjena na snagu, a trenutačno je u tijeku detaljna analiza te prilagodba različitih segmenata poslovanja.
Klara i ostali korisnici telekomunikacijskih usluga sada bi napokon trebali imati povoljniji položaj u odnosu na operatere.