Pjesme i aplauzi s balkona početkom pandemije bolesti COVID-19, podrška domaćim OPG-ovima i prizori masovne potpore u prikupljanju donacija, potrepština i hrane te povorke ljudi koji su krenuli pomoći osobama stradalima u razornom potresu na području Sisačko-moslavačke županije – scene su koje su obilježile neizvjesnu i neuobičajenu 2020. godinu. Primjeri su to iz protekle godine koja nam je svima pokazala važnost socijalne osjetljivosti u vremenima kolektivnog stanja neizvjesnosti u društvu i jačanja osjećaja zajedništva, međusobne potpore i brige o onim najugroženijima.
Društveno odgovorno poslovanje i u poslovnom svijetu nametnulo se gotovo kao najvažnije pitanje jer su se i mnoge kompanije našle u nezapamćenim okolnostima, pa i prebacivanjem poslovanja u online svijet radi brige o svojim zaposlenicima i korisnicima. No, važnost društvene odgovornosti kao trenda u poslovanju nije novost. U posljednjih nekoliko godina mnoga istraživanja pokazala su kako mlađe generacije društvenu odgovornost, održivo poslovanje i brigu o zajednici stavljaju na prvo mjesto prilikom razmišljanja o budućem poslodavcu ili čak kupnji proizvoda ili usluga. Protekla godina dodatno je stavila društvenu odgovornost u prvi plan i pokazala neko novo lice kompanija u doba 'novog normalnog'.
I Telemach Hrvatska, kao jedna od vodećih domaćih telekomunikacijskih kompanija, istaknuo se velikim doprinosom zajednici, kako bi što lakše prebrodila novonastalu krizu. Ponajprije brigom za svoje zaposlenike u uvjetima prelaska na rad od kuće i zatvaranja prodajnih mjesta, a zatim i potporom svim ostalim granama društva koje su se našle u središtu globalne pandemije.
Pročitajte i ovo
Globalni glazbeni streaming
Otkrijte zašto je TIDAL omiljeni servis ljubitelja glazbe i kvalitetnog zvuka
TELE2 donosi
Vjeruju li da se baš njima neće dogoditi nesreća? Čak 73 posto roditelja koristi mobitel dok je u prometu s djecom
Osiguranje nesmetane digitalizacije društva
Naime, pandemija koronavirusa pokazala je više nego ikada važnost telekom sektora i infrastrukture za funkcioniranje gospodarstva i osiguravanje povezanosti, s obzirom na to da su u uvjetima ograničenog kretanja digitalni alati postali nužni za svakodnevni život, posao, školu, kontakt s bližnjima i razbibrigu.
Kako bi što lakše prebrodili prelazak u online svijet, bilo da je riječ o radu ili školi od kuće, Telemach Hrvatska nakon izbijanja pandemije korisnicima je pružio niz pogodnosti, poput besplatnih gigabajta podatkovnog prometa, a posebnu pozornost usmjerili su na učenike i nastavnike radi organizacije nastave na daljinu. Telemach Hrvatska i u prosincu 2020. blagdanskom donacijom triju računala omogućio je onoj najugroženijoj skupini djece, štićenicima Doma Sv. Ana u Vinkovcima, nastavak neometanog praćenja nastave.
Podrška onima koji se brinu o sigurnosti svih nas
Telemach Hrvatska učinio je korak više kako bi pružio pomoć onima koji su u borbi protiv koronavirusa nesebično pomagali svima kojima je pomoć bila najpotrebnija, od medicinskih djelatnika i Hrvatskog Crvenog križa do vatrogasaca, koji su danima nakon razornog potresa osiguravali sigurnost građanima Zagreba.
Matična kompanija United Grupa dala je najveći doprinos i donirala medicinsku opremu u vrijednosti od čak 3,5 milijuna kuna, a Telemach Hrvatska zajedno sa svojim korisnicima donirao je više od 60 tisuća kuna Hrvatskom Crvenom križu. Dodatno, Javnoj vatrogasnoj postaji Zagreb nadomjestili su ranije donirani dron koji je oštećen prilikom pružanja pomoći nakon potresa u Zagrebu.
Prilagodivši se novim okolnostima te uvidjevši iznimne prednosti korištenja bespilotnih letjelica u vatrogastvu, Telemach je u 2020. još snažnije nastavio i sa svojim dugogodišnjim projektom DRONacija, u sklopu kojeg su potkraj godine udvostručili donaciju bespilotnih letjelica te donirali novih deset dronova vatrogasnim postrojbama diljem Hrvatske. Time je u sklopu tog društveno odgovornog projekta u četiri godine provođenja donirano čak 25 dronova koji sada pomažu vatrogascima diljem Hrvatske u očuvanju prirodnih ljepota i imovine te osiguranju sigurnosti svih građana.
Nesebična pomoć potresom pogođenom području
Samo dva sata nakon razornog potresa koji je pogodio Sisačko-moslavačku županiju, Telemach je u suradnji s partnerom Geomatikom Smolčak dostavio dva drona Javnoj vatrogasnoj postrojbi Petrinja kako bi im bili pri ruci u sanaciji opasnih krovišta i dimnjaka ili u pregledu teško pristupačnih zgrada. Zbog iskustva koje su prenijeli vatrogasci JVP-a Zagreb tijekom sanacije štete nastale nakon potresa u ožujku, iz kompanije su pravodobno reagirali kako bi osigurali u tom trenutku najnužniju pomoć za vatrogasce u potresu pogođenoj Petrinji.
Važnost održavanja komunikacije i u tom se događaju ponovno pokazala kao ključan segment funkcioniranja društva. Kako bi građanima stradalog područja osigurali nesmetanu komunikaciju sa svojim bližnjima ili institucijama za pružanje pomoći, Telemach je gradovima nastradalima u potresu donirao 200 WiFi routera, a proteklih tjedana aktivno poboljšava i pokrivenost mrežom, pa i u najnepristupačnijim dijelovima Sisačko-moslavačke županije.
Mentalno zdravlje najmlađih članova društva
Okolnosti s pandemijom bolesti COVID-19, a k tome i potresi, nevjerojatne su i izvanredne situacije koje znatno utječu na mentalno zdravlje svih građana, pa tako i mladih. Kako bi im savjetima i stručnim razgovorom pomogli u održavanju mentalnog zdravlja, Središnji državni ured za demografiju i mlade i Hrvatska psihološka komora pokrenuli su telefonske linije u svim hrvatskim županijama na koje se mladi mogu javiti i razgovarati o svojim problemima. Kako bi se u idućim mjesecima telefonsko savjetovalište svakoga dana nesmetano održavalo, Telemach je organizatorima stoga osigurao pametne telefone i besplatan glasovni i podatkovni promet.
Budućnost nakon pandemije
Sigurno je da će se daljnje provođenje epidemioloških mjera i lockdown u mnogim zemljama diljem svijeta nastaviti i u dobrom dijelu nove, 2021. godine. No isto je tako sigurno da će kompanije kojima je društveno odgovorno poslovanje u temelju strategija zadržati održiv pristup rastu, konkurentnosti i postizanju liderstva na tržištu. Dodatno, pandemija koronavirusa jasno je upozorila na važnost telekomunikacijske infrastrukture za funkcioniranje društva. Posve je sigurno da će se započeti trend ubrzane digitalizacije poslovnih, edukacijskih i drugih procesa nastaviti i u budućnosti. Naše društvo sve će se više oslanjati na digitalna rješenja, a preduvjet za to bit će napredna telekomunikacijska infrastruktura, koju Telemach Hrvatska jamči svojim korisnicima.