Nesporno je da se danas živi u vremenu kreativnosti. No, zašto je kreativnost toliko važna? Zašto se danas sve više govori o njoj? Zašto se tako gorljivo zaziva kreativnost u obrazovnom ciklusu? Zašto se njome uvjetuje odabir kandidata za posao? Zašto je tako važno poticati kreativnost i zašto ona može donijeti presudnu konkurentsku prednost, neovisno o tome kojom se profesijom netko bavi?
Prema posljednjim globalnim mjerenjima kreativnosti, Hrvatska se nalazi na začelju ljestvice, a ispred nas se nalaze države poput Libanona, Bangladeša, Pakistana, Rumunjske, Srbije. Najnoviji podaci o Hrvatskoj i inovacijama u EU govore o tome da se iza nas nalazi samo Bugarska!
Prema Svjetskom gospodarskom forumu, vodeće vještine budućnosti su rješavanje kompleksnih problema (eng. complex problem-solving), kritičko mišljenje i kreativnost.
Kreativnost je vještina, ali i sklonost te svakako vrlina. Kreativnost je vrlo lako definirati i to je valjda razlog zašto definicija kreativnosti ima više nego ljudi na našem planetu.
Može se opisati kao sposobnost promatranja svijeta na nove načine, pronalaženja skrivenih obrazaca, povezivanja naizgled nepovezanih fenomena te generiranja velikog broja alternativnih rješenja. Kreativnost je zapravo spoj dvaju pojmova – razmišljanja i produktivnosti. Ako se samo razmišlja, onda je zapravo riječ samo o mašti, ali ne i kreativnosti. Kreativnim se postaje ako se ta maštovitost zna i materijalizirati. Može se reći da je kreativnost, stoga, sposobnost pretvaranja novih i maštovitih ideja u praksu.
Kreativnost daje konkurentsku prednost u smislu dodavanja vrijednosti uslugama i proizvodima i to je ono što čini nečije poslovanje drugačijim od konkurencije.
Katkad je najjednostavnija promjena u okruženju dovoljna da perceptualni sustav izađe izvan svojih uobičajenih okvira. U situacijama kada je suočen s dotad neviđenim prizorima, mozak mora stvarati nove kategorije. U tom procesu mozak miješa stare ideje s novim iskustvima te stvara novu sintezu.
Prisiljavanjem vizualnog sustava da vidi stvari na drugačiji način može se povećati mogućnost dolaska do novih spoznaja. To nije lako. Mozak će se opirati novim iskustvima jer je njihovo procesuiranje energetski zahtjevnije.
Ali da bi se napredovalo, mora se odbaciti ustaljene načine razmišljanja i obrasce ponašanja. Mora se preispitivati pretpostavke, stvarati nove perspektive i poveznice među stvarima, minimizirati negativnosti i riskirati.
„Logika će te odvesti od točke A do točke B. Mašta će te odvesti gdje god poželiš.“ – Albert Einstein
Kako biste bili sposobni prilagođavati se stalnim i rapidnim promjenama, kako u privatnom, tako i u poslovnom okruženju, nužno je razviti vještine koje to mogu omogućiti – kreativnost i inovativnost. Effectus Visoko učilište je na diplomskom studiju Poslovno upravljanje prvo u Hrvatskoj pokrenulo studijski smjer čiji je najvažniji zadatak poticanje i razvoj vještina nužnih za prilagodbu i uspješan odgovor na navedene promjene. Smjer Kreativnost, inovativnost i analitički menadžment prepoznaje naslovne vještine kao „hard skills“, koje je moguće mjeriti i razvijati u okviru programa formalnog obrazovanja. Kroz usvajanje alata i tehnika kreativnog mišljenja, studentima se omogućuje primjena divergentnog mišljenja, a ideje nastale u tom procesu omogućuju uspješno suočavanje s novim izazovima te se kroz projektni rad primjenjuju u razvoju inovativnih rješenja za kompleksne poslovne probleme.
Effectus Visoko učilište do kraja mjeseca daje first minute popust, stoga požurite i steknite vještine budućnosti!