Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Zaboravite na blještavi profil, sve veći broj prijatelja, komentare, poveznice... Najnovije istraživanje je pokazalo da je za pozitivno mišljenje Facebook korisnika najpresudnija - laskava fotografija.


Najnovije istraživanje pokazuje da je fotografija profila Facebook korisnicima govori 'sve što trebaju znati da bi kreirali svoj dojam o nekoj osobi' te da riječi uopće nisu potrebne, piše Daily Mail.

Vezani članci Slika nije dostupna Kad je imala 15: 'Lijepo je vidjeti karijeru koja traje bez skandala i populizma' Slika nije dostupna FOTO Učiteljica pokazala školarcima svu 'privatnost' interneta

>> Želite se riješiti Facebookovog Timelinea? Evo kako!

U provedenom eksperimentu, studenti koji su Facebook fotografije kolege studenta na kojoj se druži s prijateljima, tu su osobu ocijenili druželjubivom, čak i ako je u profilu stajalo da 'nije osoba od velikih druženja'.

Iznimka je samo ako je fotografija neobična ili pokazuje nekoga u negativnom svjetlu. U tom slučaju, korisnici ipak pročitaju tekst u profilu kako bi si pomogli u interpretaciji o kakvoj se osobi radi. 

'Čini se kako su fotografije korisnika primarne za dojam koji ostavljamo na ljude na socijalnim mrežama', kazao je vođa tima znanstvenika Brandon Van Der Heide, docent komunikacije na Sveučilištu u Ohiu. 'Ljudi će pozitivnu fotografiju prihvatiti kao dokaz da ste vi zaista takvi. No, ako je fotografija neobična ili negativna u bilo kojem smislu, ipak žele znati više prije nego kreiraju svoj dojam o vama'. 

U jednoj studiji, 195 studenata su prikazana četiri lažna Facebook profila osoba koje su navodno njihovi kolege. Profil je uključivao fotografiju i pismeni dio 'o meni'.

Studenti koji su sudjelovali u anketi su zamoljeni da ocijene koliko je druželjubiv student u profilu, na ljestvici od 1 do 7, i to na osnovu fotografije i opisa u profilu.

U prvom profilu je na fotografiji bila osoba u večernjem izlasku s gomilom prijatelja i tekst 'najsretniji sam kada sam vani s puno prijatelja' što je odmah sugeriralo da je druželjubiva. U drugom je osoba na fotografiji sjedila sama na klupi u parku i tekst 'najsretniji sam zatvoren u svojoj sobi s dobrom knjigom' što je sugeriralo da je osoba nedruželjubiva. No, posljednja dva profila su bila izmiješana. Treći je bio s fotografijom koja sugerira da je osoba druželjubiva i tekstom koji odaje nedruželjubivu osobu, a četvrti s fotografijom koja sugerira da je osoba nedruželjubiva i tekstom koji tvrdi potpuno suprotno.

Pitanje na koje su znanstvenici tražili odgovor je - Što je važnije? Fotografija ili tekst? 'Rezultati su pokazali da je najvažnija fotografija', kazao je Van Der Heide.

Naime, kada im je pokazana fotografija na kojoj osoba izgleda druželjubivo, gotovo da i nije bilo važno piše li u opisu da je osoba druželjubiva ili pak, piše da nije druželjubiva. Većina sudionika u studiji je tu osobu ocijenila druželjubivom.

No, ako je fotografija sugerirala da se radi o nedruželjibivoj osobi, studenti su ipak obratili pozornost i na tekst. Ako je i u tekstu pisalo da ne voli velika druženja, ocijenili su je nedruželjubivom. No, ako je tekst sugerirao da je, unatoč fotografiji, osoba ipak druželjubiva, studenti su je ocijenili 'manje nedruželjubivom'. 

'Ipak su ih i dalje držali nedruželjubivima, jer su na fotografiji sami sjedili na klupi u parku. Ipak, ocjena im je malo poboljšana zbog teksta u profilu', kazao je Van Der Heide te dodao kako ljudi od korisnika socijalnih mreža očekuju da se prikazuju sretnima, uspješnima i društvenima. 'Ako se fotografija uklapa u taj imidž, ljudi nemaju razloga dovoditi u pitanje svoju procjenu o karakteristikama te osobe. No, ako je na fotografiji nešto što nismo očekivali, tek tada čitaju tekst u profilu kako bi se dodatno informirali'.