Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Službeno, izvanzemaljci ne postoje, ali zato su leteći tanjuri nekoć gotovo postali svakodnevica.


Američki Nacionalni arhiv nedavno je objavio nikad viđene nacrte i detalje vojnog projekta iz 1950-ih godina prošlog stoljeća, pod nazivom Project 1794. Cilj tog projekta bio je napraviti supersonične leteće tanjure, prenosi Wired.

Vezani članci Slika nije dostupna Ispovijest pilota JNA-a: 'Vidim svjetla, kao kod aviona! Kontrola leta: Nema tu ni jednog aviona! Slika nije dostupna VIDEO Novi zaplet u desetljećima staroj priči o obdukciji izvanzemaljaca!

>> Šef vojnog projekta za istraživanje NLO-a: Oni postoje!

Novi materijal, s kojeg je skinuta oznaka tajnosti, pokazuje kako je američko ratno zrakoplovstvo imalo ugovor s kanadskom kompanijom (koja više ne radi) oko izgradnje letjelice kakva dotad nije bila viđena. Project 1794 stigao je do razine izrade prototipa, a u memorandumu iz 1956. prikazani su testovi perd prototipa letjelice i otkrivaju što je proizvođač htio postići.

Cilj je bio da leteći tanjur postiže brzine između 3 i 4 puta brže od brzine zvuka te da ima plafon leta od preko 30 kilometara. Isto tako, htjeli su postići maksimalan dolet od 1.800 kilometara.

Da je sve prošlo prema zamišljenom planu, američka vojska imala bi sada leteći tanjur koji bi se kretao Zemljinom atmosferom maksimalnom brzinom od 4.160 kilometara na sat. To je iznimno brzo za jednu vojnu letjelicu s pilotom. Isto tako, taj leteći tanjur bio je dizajniran za vertikalno uzlijetanje i slijetanje.

Nejgov maksimalan dolet od 1.800 kilometara možda se ne čini kao nešto previše, no ta bi letjelica stigla od New Yorka do Miamija u samo 24 minute. Isti memorandum natuknuo je i kako razvoj letjelice teče bolje od planiranog, jer 'ima puno veće performanse od originalno zamišljenih tijekom sklapanja ugovora'.

Stoga se nameće jednostavno pitanje - zašto je projekt propao? Zašto, recimo, iznad Iraka i Afganistana danas misije ne izvode leteći tanjuri? Novac nije predstavljao ključan problem, jer je cijena izrade prototipa bila 3.168.000 dolara, što u današnjem vremenu iznosi 26,6 milijuna dolara. To i nije neka suluda cifra za tako naprednu tehnologiju. Pravi problem bio je plafon leta letjelice, koja nije mogla doseći niti blizu 30 kilometara visine, već otprilike 3 kilometra. Američka vojska zbog toga je 1960. godine ugasila taj projekt.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju