Volkswagen, ilustracija (Foto: AFP)
Volkswagen, ilustracija (Foto: AFP) Foto: Afp

U ponedjeljak je u Njemačkoj počelo suđenje njemačkom automobilskom divu Volkswagenu (VW) na temelju tužbe tisuća investitora koji traže ukupno 10,4 milijarde eura naknade tvrdeći da ih je uprava trebala ranije obavijestiti o skandalu vezanom za emisiju štetnih plinova iz dizelskih automobila.


Čak 4000 dioničara traže naknadu u iznosu od 10,4 milijarde eura zbog pada cijena dionica automobilske kompanije, a vezano za skandal iz rujna 2015. godine. Tada je, naime, tvrtka uhvaćena s krivotvorenim podacima o emisiji štetnih plinova iz dizelskih automobila.

Vezani članci Slika nije dostupna Njemački proizvođači automobila u kartelu? Borzan traži pravo odštete za vlasnike u Hrvatskoj Slika nije dostupna Frankfurtska tračpartija – o čemu se pričalo iza svjetala reflektora

Tvrtku je cijeli skandal u protekle dvije godine koštao gotovo 31,7 milijardi eura, u kojima je isplata odštete kupcima iz SAD-a koja je iznosila 1,16 milijardi eura. Prema nekim procjenama, financijski gubitak Volkswagena zbog tog bi skandala mogao iznositi oko 35 milijardi eura, piše Automotive News.

U ponedjeljak se na višem regionalnom sudu u Braunschweigu otvara suđenje u ovom postupku. Na suđenju bi trebala biti definirana lista svjedoka te objavljeni prioriteti u postupku. Pred trojicom sudaca veliki je posao već u samoj organizaciji tijeka postupka. Do kraja godine trebalo bi biti zakazano 13 saslušanja svjedoka.

Cijene dionica pale do 37 posto

Tužitelji tvrde kako ih autokompanija nije obavijestila o financijskim posljedicama skandala nakon što je 18. rujna 2015. godine u javnost izašla obavijest o prekršaju koju je potpisala američka Agencija za zaštitu okoliša.

Nakon toga, cijene dionica kompanije pale su do 37 posto. Dioničari tvrde da bi, da su bili upoznati s kriminalnim aktivnostima Volkswagena, prodali dionice kompanije i tako izbjegli velike gubitke.

U Volkswagenu su priznali lažne podatke vezane uz misije štetnih plinova kod njihovih dizelaša, ali i dalje tvrde kako nije bilo kršenja propisa u izvješćivanju regulatorne institucije. "U ovoj parnici najbitnije je utvrditi jesmo li ispunili svoje ugovorne obveze prema dioničarima i tržištu kapitala. Mi smo uvjereni da jesmo", dodaje se u priopćenju Volkswagena.