Predsjednik Srbije Tomislav Nikolić otkazao je posjet Vatikanu nakon što se morao prinudno vratiti u Beograd zbog kvara na motoru zrakoplova, zbog kojeg je ponirao gotovo dva kilometra, a nesreća je izbjegnuta zahvaljujući iskusnom pilotu, javljaju u petak srbijanski mediji.
Pročitajte i ovo
Hitno slijetanje
VIDEO Zapalio se motor na avionu, sve su gledali prestravljeni putnici: Kada su napokon sletjeli, uslijedio je novi šok
Dugo parali nebo
Nakon tri desetljeća na nebu MiG-ovi su se zauvijek spustili na tlo: "Svaki put kad bih sjeo u njega..."
Nikolić je trebao sletjeti na rimski aerodrom jutros oko 9.20 sati, ali se vladin “Falcon” morao vratiti u beogradsku zračnu luku zbog, prema dosadašnjim saznanjima, kvara na jednom od motora.
“Motor na ‘Falconu’ kojim je predsjednik letio za Vatikan prestao je raditi iznad Jadranskog mora. Letjelica je s visine od 10.000 metara propadala gotovo dva kilometra, ali je nesreća izbjegnuta zahvaljujući iskusnom pilotu", izvijestio je internetski portal Radiotelevizije Srbije (RTS).
Savjetnica srbijanskog predsjednika za medije Stanislava Pak potvrdila je da se za danas predviđeni susret s papom Franjom i državnim tajnikom kardinalom Petrom Parolinom “otkazuje do daljnjeg, dok se ne utvrde termini za novi posjet”.
“Nadamo se da će to biti uskoro”, rekla je Pak.
Nikolić je uoči posjeta Vatikanu razgovarao s patrijarhom Irinejem i rekao da će papi Franji prenijeti i pojedina stajališta Srpske pravoslavne crkve, koja su “od zajedničkog interesa”.
Beograd: 'Pojavljuju se ljudi koji žele Hrvatsku bez Srba'
Predsjednik Srbije u ožujku 2013. nazočio je ustoličenju pape Franje, a srbijanski mediji su uoči današnjeg Nikolićeva puta u Rim ocjenjivali da je “najava službenog posjeta Vatikanu stigla kao potvrda ocjene da su odnosi Svete Stolice i Srbije posljednjih godina dobri, bez otvorenih pitanja i da se kreću uzlaznom linijom”, uz napomenu da su, “za razliku od državnih, odnosi dviju crkava neusporedivo osjetljiviji i imaju dugu pretpovijest”.
Današnje otkazivanje motora na zrakoplovu srbijanske vlade posljednji je u nizu incidenata zbog kojih su već nekoliko godina srbijanski državni dužnosnici prinuđeni otkazivati ili odgađati termine službenih letova.
Tamošnji mediji podsjećaju da je “Falcon 50” proizveden 1981., a drugi vladin zrakopolov, “Learjet 31a”, 1991., navodeći da je zbog kvara na “Falconu” u prosincu 2012. tadašnji premijer Ivica Dačić odgodio polijetanje za Cipar.
Problem s “Falconom” imao je u strudenom iste godine i tadašnji dopredsjednik vlade Aleksandar Vučić, koji se iz posjeta Ujedinjenim Arapskim Emiratima morao vratiti službenim zrakoplovom šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana.
Kvar na istom zrakoplovu primorao je i bivšeg srbijanskog premijera Mirka Cvetkovića da izostane sa sastanaka ministara gospodarstva i financija EU u Bruxellesu. On se početkom studenog 2010. morao prinudno vratiti u Beograd jer je tijekom leta “pilot detektirao nedozvoljene potrese na letjelici”.
Cvetković je imao problem i s “Learjetom” prilikom posjeta Pragu, kad je zbog problema na uređajima za slijetanje po magli morao sletjeti u Karlove Vary..
Probleme na službenim putovanjima vladinim zrakoplovima imali su i nekadašnji ministar obrane Dragan Šutanovac uoči polijetanja za Bagdad 2010. te 2011. tadašnji ministar vanjskih poslova Vuk Jeremić, čiji je polazak iz Pariza kasnio više od tri sata, sve dok na pisti mehaničari nisu otkrili kvar koji je uočio pilot, podsjećaju beogradski mediji. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook