I prije nego što je počela, bilo je očito da će kampanja za ove parlamentarne izbore proći u znaku koronavirusa. Nema velikih predizbornih skupova, druženja s građanima bi trebala biti rjeđa, a komunikacija se trebala preseliti na internet. Provjerili smo jesu li političari u tome do sada uspjeli i prate li tehnološke trendove.


Oskarovka Jane Fonda otkrila je za koga bi glasala da živi u Hrvatskoj i pozvala je građane Hrvatske da glasaju za platformu Možemo.

Vezani članci Andrej Plenković Plenković: "Suradnja sa Škorom i Mostom je moguća, ali bez ucjena i ovakve retorike" Troskovi kampanje na izborima - 2 Troškovi kampanje: Jedni će dobiti milijune, drugi su sav novac bacili u vjetar

"Hrvatska prvi put može imati zeleno-lijevo koaliciju u parlamentu, imati ljude koji su se dokazali kao aktivisti", rekla je Fonda u videu koji je objavila na Facebooku.

U koronakampanji Facebook je i dalje na prvom mjestu, no dobrobiti tehnologije političari su mogli i bolje koristiti, smatra urednica Netokracije Mia Biberović.

"Iako sam se nadala tome, nismo vidjeli nijednu političku kampanju na TikToku. Ono što ne vidimo je neka vrsta inovativnosti. Ide se na sigurno: široko oglašavanje, široke ciljane skupine, široke poruke i koga ubode – ubode", rekla je Biberović.

Mlađu populaciju HDZ želi "ubosti" podcastima – formatom koji do sada nismo viđali u kampanjama. Njihovi politički aduti u tim videima govore o svemu, samo ne o poslu. Ministar Vili Beroš rekao je da bi želio biti "medicinski hologram s Voyagera iz Zvjezdanih staza", a ministar Zdravko Marić otkrio da je na telefonskoj sekretarici snimio poruku: "Dobar dan, dobili ste stan budućeg ministra financija".

I to je dobar put do birača, ocijenila je naša stručnjakinja za komunikaciju Gabrijela Kišiček.

"Ako se političara prikaže kao simpatičnu osobu, postaje prihvatljivije to što govore. Ne prikazuju se kao političar ili stručnjak, nego kao osoba s hobijima", rekla je Kišiček.

No u IT industriji ovaj format ne može se baš nazvati podcastom, istaknula je Biberović: "Da bi podcast bio podcast, trebao bi imati audioverziju koja je objavljena na podcast platformama", rekla je.

Most pali društvene mreže, a Domovinski pokret prenosi videe iz medija

Davor Bernardić za svoje pratitelje u kampanji i sam snima videe, a u internetskoj kampanji procvjetao je i Most. Njihovi novi aduti "bombardiraju" društvene mreže, odnosno zapaljuju ih, ako ćemo se izraziti emotikonima Marina Miletića, koje on neprestano koristi.

"Zanimljivo je što je on iskoristio digitalni jezik i stavio ga u vanjsko oglašavanje, na plakat, pa njegov predizborni plakat izgleda kao emoji. Nisam baš shvatila što želi reći jer ima tamo i vatre, i bicepsa, i srce, ali on tvrdi da mladi mogu prepoznati njegovu poruku", rekla je Biberović.

Domovinski pokret revno prenosi sva pojavljivanja u medijima, a Mostove su poruke kraće. No u videima često prikazuju samo izrezane izjave svojih kandidata u televizijskim gostovanjima.

"Izreže si dio u kojem kandidat briljira. Mogli bismo to smatrati i svojevrsnim obmanjivanjem", rekla je Kišiček.

U kampanji bi iz samoizolacije mogao profitirati Rajko Ostojić, ali službeni profil na Facebooku nema, a na Twitteru je posljednji put objavljivao 2013. godine.

"Trebao je pisati dnevnik i obavještavati javnost o svojim aktivnostima i nastaviti komunikaciju, pa čak i u toj situaciji", rekla je Kišiček.

Jer društvene mreže otvoren su put do birača. Doslovno s kauča političari mogu doći do više ljudi nego na predizbornom skupu u velikoj dvorani.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr