Ministrica Divjak poslala je putem društvene mreže poziv roditeljima da joj u inbox pošalju pitanja i prijedloge vezane uz nastavu na daljinu.
Pročitajte i ovo
što od ponedjeljka?
Grad Zagreb nastavlja rat s Divjak: ''Škole ne trebaju slijediti njezine usmene upute, nisu u skladu s preporukama''
NAKON NOVE ODLUKE VLADE
Oštar odgovor sindikata: "Ministrica vrijeđa rad učitelja i šalje poruku da se i bez učenja može završiti razred"
Kako je rekla, pristiglo je više od 200 pitanja, izdvojeno je njih 27. Ministrica je u odgovoru na pitanje jednog roditelja odgovorila da se ne razmišlja o skraćivanju ove školske godine. "Za to nema potrebe", kazala je.
Esej iz Hrvatskog jezika u lipnju
Majci maturanata odgovorila je da su maturanti prva briga u nastavi na daljinu. "Sve ovisi o koronavirusu, čekamo upute stožera i odlučit ćemo koji od scenarija stavljamo na snagu. Esej iz Hrvatskog jezika neće biti u svibnju, on će biti u lipnju. U svibnju ćemo imati probni esej kako bi učenici vidjeli koliko su spremni", odgovorila je Divjak. Kazala je da će matura na taj način biti i svojevrstan test svima.
Divjak smatra da nije dovoljno pratiti TV školu te da učitelji i učiteljice moraju biti u kontaktu s roditeljima i učenicima. "Ima onih koji zadaju previše zadataka, ima i onih koji se ne upuštaju u zadavanje zadataka, no treba naći balans", navela je.
Dodala je da je učeničku praksu u trenutnoj situaciji nemoguće odraditi, no za nju će biti vremena. "Negdje će biti završni radovi branjeni online, no o tome ćemo govoriti kad dođe vrijeme", dodala je.
O testovima i ocjenama
Kako je navela, nema testova i ispitivanja od prvog do četvrtog razreda, ali ocjene su moguće. "Jedna je ocjena iz aktivnosti, a druga se odnosi na neki složeniji zadatak koji potiče na kreativnost i istraživački rad. Od petog do osmog razreda taj zadatak može biti i složeniji, tada govorimo o složenijim zadacima. U srednjoj školi je ocjenjivanje još zahtjevnije", dodala je Divjak.
Na pitanje na koga je mislila kad je rekla da su kritičari u udobnim foteljama, kazala je kako nije mislila na roditelje kojima se i ispričala. "Ima onih koji su kritizirali učiteljice koje su snimile videolekcije, a da sami nisu ništa učinili - njima je kritika bila namijenjena. Jedna od učiteljica je pitala koliko se snimanje videolekcije plaća, kad smo joj rekli da se ne plaća, ona je rekla da joj se javimo kad se bude plaćalo", istaknula je Divjak.
Bitno odvojiti bitno od nebitnoga
Smatra da je u nastavi na daljinu bitno odvojiti bitno od nebitnoga te da je balans nužan. Dodaje da postoje kriteriji prema kojima se određuje o čemu će se raditi s učenicima. "No, moramo biti strpljivi, razumijevanja jedni za druge", kazala je.
Kaže kako se u programu radi prosječan presjek programa uz prosječnu brzinu. "U našim školama je oko 460.000 učenika i teško je naći nešto što je prilagođeno svima", navela je i dodala da se na tome kontinuirano radi.
Upisi u srednje škole
O upisima u srednje škole kaže da su i dalje dostupni na online stranici - upisi.hr. Za prijemne ispite, koje imaju samo nekoliko škola u Hrvatskoj, kaže da, ukoliko ne bude moguće provesti testiranje online, učenici će biti upisani prema svojim ocjenama.
Za osmaše je navela da će biti ocijenjeni na kraju godine. "Ocjene će se zaključiti, oni će ih moći poboljšati i ispraviti. Naglasak je na potpori učenicima, nije u prvom planu ocjenjivanje nego poticanje na učenje", istaknula je Divjak.
"Što se tiče predstavljanja srednjih škola - bit će online. Ovo je sada prilika da puno toga približimo učenicima u virtualnom svijetu", dodala je.
Nedovoljno kvalitetna oprema
Majci učenika petog razreda koja nema adekvatan laptop odgovorila je da su svi učenici petih razreda dobili tablete. "Škole su ih trebale podijeliti sredinom siječnja. Ako netko nije dobio, treba se javiti u školu. Učenici šestog i osmog razreda, ukoliko nemaju mogućnost pratiti nastavu putem interneta, također se moraju javiti školama", kazala je.
Za maturalna putovanja, kao i sve ekskurzije, kazala je da je ministarstvo dalo preporuku da se ta putovanja odgode te da se kasnije isplaniraju na području Hrvatske. "Ukoliko to nije moguće, onda će se putovanje otkazati", dodala je.
Istaknula je da su nabavljeni tableti za slijepe te da će program uskoro krenuti i znakovnim jezikom. "Trudimo se napraviti prilagodbe kako bi učenici s teškoćama mogli pratiti nastavu na daljinu", objasnila je.
Županijska natjecanja se ove godine neće održati, odgovorila je majci učenika koji je želio prisustvovati natjecanju iz biologije.
Ocjene u srednjoj školi
Što se tiče ocjena u srednjim školama, kaže da se može dobiti ocjena iz aktivnosti te ocjena rada ili projekta. "Ja se nadam da ćete uživati u radovima jer im treba inovativni pristup, a predstavljat će kompetenciju koja će učenicima dobro doći i kasnije. To je dobra prilika da se učenici nauče istraživačkom radu i kritičkom razmišljanju", objasnila je Divjak.
Istaknula je kako očekuje veću odgovornost od fakulteta. "Ali ima fakulteta koji su odgovorni i koji imaju kolokvije i predavanja online, no svi oni koji se u to još nisu uputili - to moraju napraviti. Postoje problemi koje ćemo teško riješiti, no idemo prvo s teoretskim dijelom. Akademska godina traje duže, do rujna i ima dovoljno vremena da obavimo sve", dodala je.
Obrazovanje predškolske djece
Za obrazovanje predškolske djece kazala je da ima odgajateljica koje su u kontaktima s roditeljima i djecom. "Osnivači i oni koji brinu o plaćama zaposlenih u predškolskom odgoju, odnosno lokalna samouprava su prava adresa za ovakva pitanja, oni daju upute za rad. Mi ćemo kroz nekoliko dana dati preporuku", odgovorila je Divjak.
Na pitanje oca kojemu je dijete preživjelo stres od potresa u Zagrebu te ima problema s učenjem, Divjak je odgovorila da je ovo teška situacija u kojoj se mora voditi briga o zdravlju.
"Učenje je tada u drugom planu. Na stranicama ministarstva možete pronaći telefone za besplatnu psihološku pomoć djeci koja imaju problema, a aktivirana je i agencija koja može pomoći u ovoj situaciji", kazala je Divjak i dodala da svako dijete koje ima problema u učenju treba potporu te da će biti osigurani i dodatni kontakti za takve učenike.
Evaluacija profesora i učitelja
O vrednovanju profesora i učitelja tijekom nastave na daljinu, Divjak je rekla da su oni stvarno morali puno raditi na sebi i učiti.
"Imali smo tu sreću da je ovom prelasku nastave na daljinu prethodila kurikularna reforma u kojoj su se oni učili raditi na ovaj način. Molim vas da imamo strpljenja i razumijevanja za učitelje, no učenici mogu izraziti kako oni vide nastavu na daljinu, gdje im treba potpora... Pomognimo jedni drugima", kazala je.
Dodala je da je, nakon prvog razdoblja prilagodbe, sada je naglasak na optimiziranju sustava. "Učenici trebaju imati priliku reći gdje im je potrebna određena prilagodba", istaknula je Divjak.
Za aplikaciju Zoom je rekla da je popularna diljem svijeta, ali je preporuka ministarstva da se koriste aplikacije koje su sigurne i nemaju problema vezanih uz privatnost i privatne podatke. S obzirom na to da u sustav ulaze učenici i učitelji imenom i prezimenom, u nastavi na daljinu se koriste aplikacije koje su procijenjene kao sigurne po tom pitanju.