U naletu su trebali biti za 12 minuta. Kada se nisu pojavili ni za 20, postalo je jasno da nešto nije u redu. Zrakoplov je pao, a jedan od petero putnika nije preživio.
"Ivan koji je poginuo, on je planirao biti prvi. Bio je kod vrata i kad se to počelo sve lomiti, kad su se ta vrata otvorila, on je ispao iz aviona", rekao je Zdravko Pirc, instruktor padobranstva i suprug padobranke koja je ozlijeđena u nesreći.
"Ja sam tih nesreća vidio puno, svojim očima sam gledao kako čovjek gine, a sat vremena prije toga smo dogovarali kavu. Tako je bilo i sad", u suzama je ispričao.
Pročitajte i ovo
Priča rubrike Poziv
Vrtoglave slovenske kazne ostavile traga u Savudriji: Vlast traži rješenje, a ribari prestaju vjerovati u diplomaciju
Sudeći prema stanju aviona, dodao je, pravo je čudo što je četvero putnika preživjelo. Odmah po dojavi i sam je krenuo u potragu za njima.
"Međutim, šuma je sve prekrila. Ništa nismo vidjeli, ali se u tom trenutku javio preko mobitela jedan od preživjelih da letimo ravno iznad njih", prisjetio se.
U međuvremenu je jedan od preživjelih otrčao je do obližnjih kuća po pomoć. I mještani su se zaputili u šumu.
"Katastrofa. To je jako raslinje, jedno drvo je avion samo srušio, iz zraka se to slabo vidi. Unesrećeni su bili na podu, krvi, stakla po svuda, avion prevrnut", rekao je očevidac Alen Cepić.
Najteže ozljede zadobila je 70-godišnjakinja, iskusna padobranka, koju su liječnici su je telefonski spojili sa suprugom.
"Ona je rekla da je poslije, kad se to sve zaustavilo, bila stisnuta između dva lima s obje strane na malom prostoru. Bila je u repu", objasnio je Pirc.
Pročitajte i ovo
Tragedija u blizini Zagreba
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća o tragediji kod Lučkog: "Postoje indicije o uzroku, ali..."
Očevid je završio, a istraga traje. Cilj je utvrditi uzrok – kvar ili greška pilota.
"Izgleda da se ipak radi o kvaru. Taj avion je imao još jednu havariju u Poreču, kada je otkazao motor i imali su prinudno slijetanje. Srećom, tada su bili iznad polja i avion se okrenuo naglavačke", rekao je zrakoplovni analitičar Alen Šćuric.
Policija i dalje čuva šumu u kojoj je avion pao. Njegovo izvlačenje tek treba početi.
Mehaničar: Avion je u petak bio na pregledu
Zrakoplov je, rekao je Matjaž Gruber, mehaničar na aerodromu u slovenskom Novome Mestu, u petak bio na redovnom održavanju.
"Na svakom se pregledu mijenja ulje, pročisti se uljni filtar... Avion je imao 50-satni pregled, pročišćeni su uljni filtri. Saznao sam da se avion srušio. Ne mogu reći ništa dok je istraga u tijeku. Taj avion sad je bio prvi put kod nas na održavanju jer je prije bio održavan na mađarskom servisu", ispričao je za 24sata.
"Svaki avion svakih 50 sati letenja ima redovno održavanje. Najmanji pregled je 50-satni pregled, pa 100-satni pregled, i to su različiti nivoi kontrole. Sad kad je bio 50-satni pregled, motor je bio provjeren na tlu. Znači, motor je obavio sve faze testiranja na tlu. Ako to nije u redu, avion ne može odavde. Ja sumnjam da je nešto bilo na motoru, ali za dijelove motora ne mogu reći jer je bio samo 50-satni pregled. Da je bio veći pregled, znao bih više", pojasnio je Gruber.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr