Obavijesti Video Pretražite Navigacija
baterijski vlakovi

Počele pripreme za dolazak suvremenih vlakova, mogu voziti do 160 kilometara na sat

Počele su pripreme za dolazak baterijskih vlakova
Počele su pripreme za dolazak baterijskih vlakova Foto: Getty Images
Počele su pripreme za dolazak baterijskih vlakova, izdana je građevinska dozvola za punionicu Gradu Virovitici.

Grad Virovitica izdao je HŽ Putničkom prijevozu građevinsku dozvolu za punionicu baterijskih i hibridnih vlakova, čime su počele pripreme za dolazak baterijskih vlakova koji će prve putnike prevoziti do kraja 2024. godine.

Uz Viroviticu, punionice će biti postavljene u kolodvorima: Split Predgrađe, Pula, Varaždin, Osijek i Bjelovar.

Gradi ih se u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu financiranog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.

HŽ Putnički prijevoz nabavit će dva baterijska vlaka, odnosno po jedan baterijski elektromotorni vlak i baterijski motorni vlak, rekli su Hini iz HŽ Putničkog prijevoza.

Isporuka Končarovih vlakova očekuje se do kraja 2024. godine.

Novi vlakovi bit će niskopodne kompozicije opremljene rampama, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Imat će 150 sjedećih mjesta.

Pročitajte i ovo Vladimir Putin Procurio dokument Otkriveni Putinovi uvjeti za mir s Ukrajinom: "Želi je pretvoriti u kastriranu državu"

U prostoru za putnike bit će postavljeni monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i zvučne najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (Wi-Fi). Bit će moguće funkcionalno spajanje baterijskih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime će biti osiguran veći kapacitet.

Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži željezničkih pruga u Hrvatskoj.

Na neelektrificiranoj pružnoj mreži za pogon će koristiti baterije, a na elektrificiranoj mreži klasičan sustav napajanja s pomoću pantografa. Baterije će se moći puniti iz kontaktne mreže ili pomoću stabilnih energetskih priključaka.

Pročitajte i ovo Molitva krunice na Trgu bana Josipa Jelačića Prva subota u mjesecu Molitelji i u ožujku izišli na ulice: U Zagrebu ih dočekali prosvjednici s bubnjevima, neki legli pred policiju

Tijekom kretanja vlaka u dodiru s kontaktnom mrežom dobivena energija moći će se koristiti za punjenje baterije i direktni pogon elektromotornog vlaka. Energiji dobivenoj kočenjem vlaka bit će omogućen povratak u mrežu ili će se njome puniti baterije.

Vlakovi će voziti najvećom brzinom od 160 kilometara na sat kada su spojeni na vod i 120 kilometara na sat kada ih pogoni baterija.

Baterijski motorni vlakovi (BMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim prugama. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo s pomoću stabilnih energetskih priključaka. Vlakovi će voziti najvećom brzinom od 120 kilometara na sat i imat će 100 sjedećih mjesta.

Do 2027. u sklopu zajma Europske investicijske banke u planu je nabava dodatna četiri baterijska vlaka i četiri elektrobaterijska vlaka te dvije punionice od koje će se jedna nalaziti u Velikoj ili Požegi te u Lepoglavi, izvijestili su iz HŽ Putničkog prijevoza.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene