Taksi Uber u svega šest godina postao je toliko popularan da djeluje u oko 60 država, a od danas i u Hrvatskoj.
Uber funkcionira na dva načina, prvo je da koristite aplikaciju kako biste pozvali Uber vozača i koristili taksi usluge, a drugi je da zarađujete kao vozač za Uber.
Korisnici pomoću aplikacije pozivaju vozila i onaj koji 'prihvati' vaš zahtjev doći će po vas i odvesti vas na željenu lokaciju, te pritom zaraditi nešto.
U prvom funkcionalnosti su iste kao i kod svake taxi službe gdje pozovete taksista i kažete mu kamo želite da vas odveze, a u drugom možete koristiti vlastito vozilo kad god želite i zarađivati proviziju koju vam daje Uber.
Revolucionaran i kontroverzan: Ovo je tajna uspjeha Ubera
Uber se u Hrvatskoj primjenjuje u skladu s hrvatskim zakonima, pa tako usluga UberX podrazumijeva korištenje profesionalnih vozača. UberPop omogućava ‘bilo kome’ da vozi za Uber, a UberX je u odnosu na UberPop reguliranija usluga. U skladu s tim Uber se obvezao provjeriti potrebnu dokumentaciju vozača, jesu li osuđivani te odgovara li njihovo vozilo Uberu.
Nagovještavanje dolaska Ubera u Hrvatsku još je prije šest mjeseci diglo veliku prašinu, a taksi službe većinom su se pobunile protiv ovakve prakse. Danas iz Radio taksija Zagreb, na zahtjev Dnevnik.hr-a, nisu željeli davati komentar o novoj usluzi.
'Vezano uz dolazak UBER-a nemamo komentara i ne želimo davati izjave. Na nadležnim državnim institucijama, resornim inspekcijama je da odrade svoj posao', priopćili su iz Radio taksija Zagreb.
Uber kod korisnika izazvao oduševljenje, taxistima 'pao mrak na oči'
U Eko taksiju ističu po čemu Uber djeluje ispod standarda koje moraju zadovoljiti hrvatske taksi službe. 'S obzirom na nelegalnost Uberovog poslovanja koja je prepoznata i u drugim europskim gradovima poput Barcelone, Rima, Milana, Amsterdama, Berlina, Muenchena, Pariza, a od nedavno i Sofije, očekujemo da će državne institucije kod nas reagirati i da neće dozvoliti širenje nelojalne konkurencije.
Vozači koji se prijavljuju u Uber ne trebaju imati apsolutno ništa osim vlastitog vozila te samim time krše zakone za obavljanje prijevoza putnika koje propisuje država. To za sobom povlači mnogo kontroverzi te smatramo da takva usluga zapravo najviše dovodi u pitanje sigurnost putnika. Dok su naša vozila obavezna zadovoljiti uvjete za javni prijevoz, moraju ići na periodičke preglede, a moramo i plaćati dodatno skuplje osiguranje putnika iz vozača te zadovoljiti cijeli niz drugih kriterija, vozači Ubera nisu pod nikakvom regulativom koja brine o sigurnosti putnika i kvaliteti usluge.
Promet blokiran u Francuskoj zbog prosvjeda taksista protiv Ubera
Eko taxi svojim korisnicima nudi pouzdanu, sigurnu i standardiziranu uslugu te nam se oni uvijek mogu obratiti s pitanjima, komentarima i prijedlozima na koje ćemo rado odgovoriti.
Djelatnici, vozači, naših taksija su kvalificirani za obavljanje usluge autotaksi prijevoza i kao takvi su, ugovorom o radu, zaštićeni te zdravstveno i mirovinsko osigurani što kod Ubera nije slučaj', odgovorila je Ivana Šimundić iz Eko Taksija.
'I mi imamo aplikaciju'
U Cammeu su napomenuli kako pozdravljaju svaku konkurenciju, a što se inovativnosti tiče i oni imaju aplikaciju koja ima 50.000 aktivnih korisnika.
'Svjesni smo da živimo u liberalnom tržištu i svaka konkurencija je dobrodošla dok god bude poslovala u skladu sa zakonima Republike Hrvatske te dok bude plaćala poreze i na taj način vratila zajednici ono što joj pripada.
Ipak, Uberx ne nudi ništa inovativno po čemu bi mogao ozbiljnije konkurirati drugim taksi prijevoznicima. Kao svoju posebnost ističu aplikaciju namijenjenu korisnicima pametnih uređaja koju je Cammeo grupa uvela prije više od godinu dana i koja ima 50 000 aktivnih korisnika te je proglašena najboljom aplikacijom te vrste u Hrvatskoj. Za razliku od Ubera, Cammeo grupa ulaže mnogo sredstava i truda u edukaciju svojih vozača kako bi ih osposobila za rad u taksi servisu. S tim u skladu, utemeljili smo i Taxi akademiju.
Postavili smo visoke profesionalne standarde kvalitete i sigurnosti koju Uberx teško može nadmašiti. Kao tvrtka koja na taksi tržištu posluje već deset godina, znamo i koliko je važno imati kompletnu logistiku i pozivni centar upravo u gradu u kojem se i obavlja taksi djelatnost, što kod Ubera nije slučaj. Zbog svega navedenog dolazak Ubera za Cammeo grupu predstavlja samo dodatni poticaj da radimo na unaprjeđenju kvalitete naše usluge i da budemo još bolji', odgovorio je na upit Ivan Pakšec voditelj marketinga i prodaje taksi Cammea.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook