Cjenike zato posebno dobro trebaju proučiti svi koji putuju prema Jadranu, pogotovo prema Rijeci. U srijedu je u 14:15, u koliko je polazio autobus iz Zagreba prema Rijeci, cijena karte stajala 106 kuna, u jednom smjeru. Već sljedeće putovanje, ono u 14:55 bilo je jeftinije za 47 kuna.
Pročitajte i ovo
HGK na Danima hrvatskog turizma
Premium turizam je turizam dodane vrijednosti koji Hrvatskoj treba – poruka je Hrvatske gospodarske komore na Danima hrvatskog turizma u Opatiji
Grad Rijeka
Plaće rasle, ali vozača nema: Autobusne linije se režu, no potraga za kadrom i dalje bez rezultata
Ista relacija, isto vrijeme putovanja, samo 40 minuta poslije, ali i 47 kuna manje. Zašto se cijene autobusnih karata drastično razlikuju - prijevoznici koje smo to upitali nisu nam odgovorili.
Na zagrebačkom autobusnom kolodvoru kažu kako cijene određuju isključivo prijevoznici.
'Nikada te cijene nisu fiksne, one se mijenjaju, ali možemo primijetiti da se u zadnjih godinu-dvije to zaista češće događa, nekada čak i na dnevnoj bazi', rekla je Ivana Šestić Trohar, glasnogovornica Autobusnog kolodvora Zagreb.
Borba cijenama češća je kada se putuje na Jadran. Ovisno o prijevozniku i terminu, cijene na relaciji Zagreb- Rijeka skaču od 48 do 126 kuna. Od Zagreba do Splita najjeftinije se putuje za 95, najskuplje za 176 kuna. Ali od metropole do Osijeka nema velike razlike, karta stoji između 125 i 131 kune.
Prijevoznici, kažu u HGK, očito svim sredstvima vode bitke za što veći broj putnika.
'Uvijek je rat, naročito kad je u pitanju zarada. Vremena su krize, vremena su pada prevezenog broja putnika i vremena su kada se ne bore za ekstra profit nego se bore za preživljavanje', napominje Ljubica Herceg, direktorica sektora za promet i veze HGK.
U agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja u tome ne vide ništa sporno jer, kažu, širok raspon cijena potiče konkurenciju. Koja sada putnicima ide na ruku barem dok si prijevoznici međusobno ruše cijene.