Dolasci i noćenja turista u Hrvatsku u 2022. u odnosu na 2021., po prvim podacima sustava eVisitor i eCrew (samo nautika), porasli su za 37 odnosno 25 posto.
Većinu turističkog prometa uobičajeno su ostvarili strani turisti, 92,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti s 12,5 milijuna noćenja ipak među pojedinim nacijama na drugom mjestu, iza Nijemaca. Ostvareno je 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja ostvarenih u 2019. godini
Pročitajte i ovo
NOVČANICI SVE TANJI
Stiže još jedno poskupljenje: Vlada objavila nove cijene goriva
Dolasci turista su na razini 91 posto, a noćenja na 96 posto ostvarenja iz 2019. godine, ističu iz Ministarstva turizma i sporta (MINTS) u priopćenju objavljenom u ponedjeljak.
Po županijama, najviše je noćenja u 2022. bilo tradicionalno u Istri - 29,5 milijuna, druga je Splitsko-dalmatinska s 19,5 milijuna noćenja, a treća Primorsko-goranska s 18,3 milijuna, potom slijede Zadarska županija s 14,9 milijuna noćenja, Dubrovačko-neretvanska s 8 milijuna i Šibensko-kninska sa 6,8 milijuna noćenja u 2022.
Pročitajte i ovo
USKOK PODIGNUO OPTUŽNICU
Mito za porezne inspektore: Od besplatnog gošćenja po restoranima do građevinskih radova u kući
Po odredištima, Rovinj je opet prvi s 4,2 milijuna noćenja, a slijede Dubrovnik s 3,8 milijuna, Poreč s 3,4 milijuna, Split s 3,1 milijun i Medulin s 3 milijuna.
Među stranim turistima najviše noćenja tradicionalno su ostvarili Nijemci, 24,9 milijuna, a zatim Slovenci 10,1 milijun, Austrijanci 8,2 milijuna, Poljaci 6,7 milijuna, Česi 6 milijuna, Talijani 4,2 milijuna, turisti iz Ujedinjenog Kraljevstva 3,7 milijuna te Slovaci i Nizozemci po 3,3 milijuna.
Prema vrsti smještaja, najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, 39,4 milijuna, te u hotelima 22,9 milijuna i kampovima 20,8 milijuna.
Veliki porast prihoda od stranih turista
Pozivajući se na podatke Hrvatske narodne banke (HNB) o prihodima, tj. potrošnji stranih turista u Hrvatskoj, iz Ministarstva ističu da su porasli u odnosu na devet mjeseci i treće tromjesečje istog razdoblja 2021., ali i 2019. godine.
U prvih devet mjeseci 2022. prihodi stranih turista iznosili su 11,6 milijardi eura, što je 43 posto više nego u istom razdoblje 2021, što znači i da je uprihodovano 3,5 milijardi eura više.
Pročitajte i ovo
SKUPLJI BENZIN I EURODIZEL
Petrol poslao novo priopćenje. Evo što kažu o višim cijenama goriva na svojim pumpama
Pročitajte i ovo
Bit će i krivotvorina
Kako prepoznati lažne eure? Na ove detalje obratite posebnu pozornost
U odnosu na prvih devet mjeseci 2019. godine strani su turisti potrošili 2,2 milijarde eura, odnosno 23 posto više.
Samo u trećem tromjesečju 2022. prihodi od stranih turista iznosili su 8,5 milijardi eura, što je 27 posto više nego u istom tromjesečju 2021., a 28 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine.
U 2023. fokus na kvaliteti i duljoj sezoni
Komentirajući fizičke i financijske turističke brojke iz 2022. godine, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, kao i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić čestitaju svima u turizmu na odličnoj godini, uz poruku kako se u 2023. očekuje nastavak pozitivnih trendova s fokusom na kvalitetu, održivost i dulju sezonu.
"Ostvarili smo rezultate koji su na razini dosad rekordne 2019. kada je u pitanju turistički promet, dok smo prihode već u prvih devet mjeseci premašili za više od milijardu eura. Već u prvih devet mjeseci premašene su i procjene HNB-a o prihodima od stranih turista za cijelu 2022., koje su govorile o ukupno 11,3 milijardi eura. U tom kontekstu očekujemo kako će prihodi od stranih turista za cijelu 2022. iznositi oko 13 milijardi eura", naglasila je Brnjac.
Pročitajte i ovo
NOVA RUNDA VAUČERA
Uz pomoć države do boljeg posla: Pogledajte kako i koji su programi najpopularniji
Rezultate s pojedinih tržišta, poput Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Nizozemske, koji su i bolji nego u 2019., smatra i odličnom najavom za ovu godinu, posebice u kontekstu ulaska Hrvatske u šengenski prostor i eurozonu.
"Naš fokus u 2023. ostaje na kvaliteti, održivosti i inovativnosti kako bi uspjesi turizma bili dugoročni te dodatno doprinijeli cjelokupnom gospodarskom i društvenom razvoju Hrvatske", poručila je ministrica.
Pročitajte i ovo
Javno štovanje
FOTO/VIDEO Tijelo Benedikta XVI. izloženo u bazilici sv. Petra: Poznato gdje će biti pokopan
I Staničić ulazak Hrvatske u eurozonu i Schengen drži važnim za još konkurentniji turizam i optimističan ulazak u 2023., u kojoj će HTZ početi i primjenu novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma (SMOPHT), s novim krovnim komunikacijskim konceptom i sloganom te marketinškim smjerom prema održivom razvoju i očuvanju resursne osnove po kojoj Hrvatsku prepoznaju i hvale milijuni gostiju diljem svijeta.
"U 2023. cilj nam je potpuni oporavak turizma, dosezanje pretpandemijskih turističkih rezultata na razini cijele zemlje te još jača disperzija turističkog prometa na pred i posezonu. Naglasak ćemo staviti na promociju hrvatskih otoka, skrivenih bisera hrvatske turističke ponude u unutrašnjosti zemlje, luksuznu ponudu, gastronomiju, ali i sve turističke proizvode koji generiraju turističku potrošnju cijele godine", najavljuje Stančić.
Ipak, s obzirom na inflaciju, rast cijena energenata te geopolitičke napetosti smatra i da će 2023. biti i još jedna vrlo zahtjevna i izazovna turistička godina.