Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET obilježila je u petak završetak programa e-Škole, jednog od najvećih projekata digitalizacije osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava vrijednog 212 milijuna eura.
Program e-Škole je tijekom osam godina doprinio jačanju kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava kako bi učenice i učenici bili spremni za nastavak školovanja i cjeloživotno učenje, odnosno spremno izašli na tržište rada.
Puni je naziv programa "e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće", a omogućio je provođenje nastave na suvremeni način, u učionicama opremljenima digitalnim tehnologijama u kojima nastavnici mogu koristiti digitalne obrazovne sadržaje, proširiti komunikaciju i izvan granica fizičke učionice te potaknuti aktivniju ulogu učenika u obrazovnom procesu, ističu iz CARNET-a.
Pročitajte i ovo
sastaje se i s macronom
Papa Franjo doputovao u Marseille u posjet posvećen problemu migranata
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs u čestitki CARNET-u je uz koncept digitalne zrelosti, posebno naglasio ljudsku dimenziju projekta - kontinuiranu potporu i izobrazbu djelatnika odgojno-obrazovnog sustava.
"Kao ministra posebno me veseli da je znanje i iskustvo stečeno na ovako velikom projektu CARNET iskoristio za nove projekte u vrijednosti većoj od 120 milijuna eura", dodao je.
Pilot projekt "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" proveden je od ožujka 2015. do rujna 2018. godine, a njegovi rezultati bili su podloga za drugu fazu programa koja je obuhvatila sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj financirane iz državnoga proračuna - ukupno njih 1321 (907 osnovnih, 364 srednje i 50 umjetničkih škola i centara za odgoj i obrazovanje).
Kroz projekt su provedene aktivnosti projektiranja mreže škola na više od 2400 lokacija matičnih i područnih škola, postavljena je aktivna mrežna oprema, funkcionalna bežična mreža, isporučeno je više od 85.000 laptopa za djelatnike škola i primjenu u nastavi, kojima je rad olakšan i razvojem novih e-usluga.
Kako bi se upoznali s novim tehnologijama i načinima poučavanja, dodaju iz CARNET-a, odgojno-obrazovni radnici na raspolaganju imaju oko 70 različitih radionica, webinara i e-tečajeva, koje je dosad pohađalo gotovo 70.000 polaznika.
Pročitajte i ovo
Mala zemlja za veliku zarazu
Užas na Braču: Hotel ispuštao fekalije u more, djeca se vratila s plaže s plikovima
U sklopu projekta izrađeno je i 98 digitalnih obrazovnih sadržaja, 1440 scenarija poučavanja za nastavne predmete, 350 scenarija poučavanja za međupredmetne teme sa 119 pripadajućih interaktivnih sadržaja.
Ravnatelj CARNET-a Hrvoje Puljiz istaknuo je da su e-Škole omogućile provođenje nastave na suvremeni način, u učionicama opremljenima digitalnim tehnologijama u kojima nastavnici mogu koristiti digitalne obrazovne sadržaje, proširiti komunikaciju i izvan granica fizičke učionice te potaknuti aktivniju ulogu učenika u obrazovnom procesu.
"Digitalno kompetentni nastavnici u digitalno zrelim školama danas su spremni na uvođenje i primjenu inovacija u svojim pedagoškim praksama", naglasio je.
Svaka od faza provedbe projekta e-Škola financirana je u 85-postotnom iznosu kroz dva operativna programa. Operativni program konkurentnost i kohezija i Operativni program učinkoviti ljudski potencijali, a ostatak sredstava osiguran je iz državnog proračuna.