Kako koristiti tablet, a kako drveni metar, učenici bi uspješnije mogli savladati uz dualno obrazovanje. Kombinacija teorije u školskim klupama i više prakse u tvrtkama eksperimentalno bi mogla zaživjeti već ove jeseni.


Zidari, tesari, limari i bravari - ovo je tek dio zanimanja za koja zagrebački srednjoškolci uopće nisu zainteresirani. Iako je riječ o deficitarnim zanimanjima, neke strukovne škole nisu upisale nijednog učenika u tim usmjerenjima. Ne pomažu ni stipendije od tisuću kuna na mjesec.

Vezani članci Učionica, ilustracija (Foto: Getty Images) Škola u Indiji na meti žestokih kritika: Htjeli spriječiti učenike da prepisuju pa im na glave stavili - kartonske kutije Slika nije dostupna Ministar Božinović objasnio zašto Hrvatska ne može prosvjedovati zbog gimnazijalca koji je vraćen s granice

S odvijačem u rukama, Dalibor, učenik 2. razreda Škole za montažu instalacija i metalnih konstrukcija Zagreb, ne boji se za budućnost. Upitan boji li se hoće li naći posao, odgovara: "Nikako, to je tražen zanat".

No neke učionice u kojima se školuju za takve zanate - u Zagrebu su poluprazne. "Limari, bravari..., izuzetno su traženi na tržištu... Ali nijedno dijete se nije upisalo", kaže Josip Rodin, ravnatelj Škole za montažu instalacija i metalnih konstrukcija.

Iako smo u europskom vrhu po 70 posto srednjoškolaca koji upisuju strukovna zanimanja, turistički ili ekonomski programi primamljiviji su od obrtničkih. "U ovoj ili prošloj godini se vidi da postoji manja zainteresiranost za trogodišnje nego za četverogodišnje programe", veli Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje.

Ključ je, upozoravaju stručnjaci, u jačanju interesa još u osnovnoškolskim klupama. "Strukovna zanimanja kao što su armirač, zidar, nemaju zainteresiranih učenika pa tako ove godine u Zagrebu nema niti jednog upisanog u ta strukovna zanimanja, koja su na tržištu najpotrebnija", ističe Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK.

Ne pomaže ni gradska stipendija od tisuću kuna na mjesec, a poslodavci traže dobre majstore. No u gradskom okruženju i uz nedovoljno praktičnog rada u osnovnoj školi - i spretnost djece slabi.
"Ne znaju ništa, ne znaju maltene što je čekić", kaže ravnatelj Rodin. "Ne znaju rukovati metrom, drveni metar vide prvi put u životu. Dobiju ga i pokušavaju ga otvoriti izvlačenjem, kao da je tablet."

Kako koristiti tablet, a kako drveni metar, učenici bi uspješnije mogli savladati uz dualno obrazovanje. Kombinacija teorije u školskim klupama i više prakse u tvrtkama eksperimentalno bi mogla zaživjeti već ove jeseni.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr