Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Kvalitetnije upravljanje

Stranke, gospodarstvenici i stručnjaci složni: Država se treba riješiti 1000 tereta

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Više od tisuću poduzeća u kojima država ima nekakav udio, teret je kojeg se treba riješiti - slažu se svi - političari dviju najvećih stranaka, gospodarstvenici, stručnjaci.

Okupljeni na okruglom stolu u organizaciji hrvatske udruge poslodavaca, stranačke boje vodećih političkih opcija branili su Siniša Hajdaš Dončić i Domagoj Ivan Milošević.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Državno vlasništvo IMOVINA PREMIJERA Neki bi prodavali, drugi tvrde - 'Treba biti oprezan' Slika nije dostupna Što je na bubnju? Potraga za investitorima: Evo što Vladin trojac nudi u Londonu

Privatizacija tvrtki u vlasništvu države, poput Croatia Airlinesa ili HŽ Carga je neizbježna, tvrdi resorni ministar. A monetizacija HAC-onca po modelu B, uvjerava, državi će donijeti korist.

"Ne razumijem zašto bi održavanje cesta bilo državno. To su stvari koje definitivno država treba micati od sebe, a zadržati gospodarenje strateškim resursima", smatra ministar Hajdaš Dončić.

Sudionici HUP-ovog okruglog stola složili su se da sve što nije od nacionalnog interesa treba privatizirati. HDZ želi državne tvrtke podijeliti u tri grupe, one koje će sačuvati, dokapitalizirati i privatizirati. "Tu smo čvrsto na tome da se prirodna bogatstva, javni resursi i ako hoćete infrastruktura ne smije privatizirati", ističe Milošević.

Hajdaš Dončić: HDZ-ov program je kao 'big foot', svi su vidjeli stopalo, ali stvorenje nitko

Njima bi upravljali po posebnom modelu. "HDZ razmatra austrijski model upravljanja tvrtkama, dakle jedna državni holding, koji veze nema sa zagrebačkim holdingom, ne daj bože", napominje Milošević.

"Ni taj model holdinga kako je tamo napravljen, da ga preslikamo kod nas i ga mu uvalimo naše ceste i željeznice, propao bi za dva dana", smatra pak Mladen Pejnović, predstojnik DUUDI-ja. "Zašto bi propao takav modela zbog željeznica i autocesta? Ako ne znaš upravljati željeznicama i autocestama, onda će propasti sve, naravno ako znaš onda mogu doprinijeti sveukupnom razvoju hrvatske", odgovara Milošević.

"Ja ću samo reći da sam ja protiv svih uvoznih modela, minhenskih, austrijskih, prnjavorskih, ja sam protiv svih uvoznih modela", nadovezao se Dončić. "Vi sve znate, a ništa ne možete", odgovorio mu je Milošević.

Privatizacija je tek jedan dio onog što treba učiniti da bi javni sektor bio učinkovit. "Kad su Ivana Pavla II. pitali koliko ljudi radi u Vatikanu, on je rekao oko pola. E ja mislim da u hrvatskim državnim poduzećima radi oko pola", rekao je Branko Roglić, predsjednik Nadzornog odbora tvrtke Orbico.

Predsjednica HUP-a podsjeća da ni u realnom sektoru nije idealna situacija, ali je daleko bolja nego u državnom. "Recimo da ni realni sektor nije idealno učinkovit, ali da je on učinkovit negdje oko 80 % BDP-a", ističe Gordana Deranja, predsjednica HUP-a.

Političko kadroviranje u javnom sektoru također je veliki problem. "Nitko danas u 2015. nije tako glup da se natječe za nekakvu funkciju za upravljanje i da maše iskaznicom, problem je valjda u onom tko odlučuje tko će upravljati", kaže Milošević.

O kandidatima će se ubuduće tražiti i mišljenje javnosti. A političare, stručnjake i gospodarstvenike Hup će okupiti još tri puta prije izbora kako bi razgovarali o gorućim gospodarskim temama.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene