Nagrada se dodjeljuje od 2008. godine pojedincima i organizacijama za jačanje europskog duha solidarnosti, kreativnost i motiviranost te poticanje aktivnosti kojima se izražavaju vrijednosti sadržane u Povelji Europske unije o temeljnim pravima.
Pročitajte i ovo
Vrijedna nagrada
MUP dobio važno priznanje od Europola
nagrada za kreativnost
Prestižna nagrada za zagrebačku agenciju: "Ovo je dokaz da se i iz male zemlje može..."
Građani i udruge projekte mogu prijaviti samostalno, a kandidate mogu nominirati i zastupnici u Europskom parlamentu. Nacionalni žiri odabire finaliste, a o konačnim pobjednicima odlučuje Odbor za nagradu koji vodi predsjednik Europskog parlamenta.
Boranku je 2018. pokrenuo je Savez izviđača Hrvatske u suradnji s HGSS-om, Hrvatskim šumama i Splitskim skautskim zborom te uz podršku brojnih drugih partnera, sponzora i pokrovitelja, kao odgovor na katastrofalne požare koji su 2017. poharali Dalmaciju. Kampanja je uskoro postala izuzetno popularna te su se u nju uključile tisuće građana koji su posadili desetke tisuća novih stabala na dalmatinskim požarištima.
Savez izviđača Hrvatske kampanju je predstavio i u drugim državama pa je ona postala jedan od najpozitivnijih europskih primjera kako se građani i institucije mogu osobno uključiti u obnovu prirode.
Ljubav prema prirodi i malo dobre volje
"Boranka je izuzetno uspješan primjer kako ljubav prema prirodi i domovini, uz ponešto entuzijazma i dobre volje, mogu ujediniti čitavu naciju. Zaista smo ponosni na ovu nagradu jer smo pokazali da jedna mala Hrvatska može imati sjajne projekte, što ni ne čudi jer kada se udruže sjajni ljudi i kada rade stvari od srca, zaista je sve moguće pa tako i stvarati nove šume iz pepela", kaže Dan Špicer, poslovni direktor Saveza izviđača Hrvatske i glavni koordinator kampanje Boranka.
Savez izviđača Hrvatske prva izviđačka organizacija iz Europe koja je osvojila ovu vrijednu nagradu.
U Savezu je do sada, u tri godine kampanje sudjelovalo više od 7000 volontera koji su na požarištima u okolici Splita, Solina, Makarske i Zadra posadili više od 85.000 novih stabala. Boranka je tako postala najveća volonterska akcija pošumljavanja požarišta u čitavoj Europi.
Ovo joj nije prva nagrada. Prije toga odvojili su Grand Prix EFFIE Hrvatska na Danima komunikacija, Zlatni EURO EFFIE – najprestižniju europsku nagradu za marketinšku učinkovitost, nagradu Ponos Hrvatske te brojne druge domaće i inozemne nagrade.
Projekt Boralice
Boranka je u nepune tri godine postala najnagrađivanija neprofitna kampanja u povijesti Hrvatske. Glavni kreativni alat kampanje, popularne Boralice – pastelne bojice napravljene od pepela spaljenih borova, podijeljene su u 150.000 primjeraka širom Hrvatske kako bi se potaknulo građane da njima crtaju svoja stabla i na taj način se uključe u kampanju.
Za svako boralicom nacrtano stablo, izviđači i drugi volonteri na požarištima bi posadili pravu sadnicu. Agencija Imago besplatno je za kampanju osmislila kreativni i vizualni identitet, agencija Bornfight besplatno je napravila web aplikaciju na adresi www.boranka.hr na koju su građani mogli virtualno saditi svoja nacrtana stabla, a tvrtka Karbon besplatno je proizvela boralice.
Kampanju su službeno podržala brojna veleposlanstva i domaće i strane institucije, dobila je visoko pokroviteljstvo Predsjednika Europskog parlamenta, a svoje sadnice na požarištima iznad Splita i Solina osobno su, dajući tako podršku kampanji, posadili Predsjednik Vlade Andrej Plenković i Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović.
Boranka se, iako u otežanim uvjetima zbog epidemioloških mjera, uspješno održala i prošle godine, a sigurno će se nastaviti i ove godine.