Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Interes kineskih kompanija za Riječku luku, ali prije svega za rekonstrukciju, pa i izgradnju nove željezničke infrastrukture, u Rijeci su dočekali s odobravanjem.


Nemogućnost kvalitetnog željezničkog transporta najveći je problem naše luke koja je baš zbog toga brodarskim kompanijama manje zanimljiva od primjerice one Koparske.
U novim investicijama svi poslom vezani uz luku vide samo korist. Kažu - ako treba, naučit ćemo i kineski.

Vezani članci Riječka gradska plaža Pećine (Foto: Goran Kovacic/PIXSELL) Plivao je do same obale: Uz plažu na Pećinama jutros snimljen morski pas Obračun u prometu Prometni obračun u Rijeci postao hit na društvenim mrežama: ''Čke, čke, najbolje su riječke''

'Meni je naravno drago da tvrtka kao što je COSCO, koja je u stvari državna tvrtka za pomorski promet Republike Kine, ima interesa za Hrvatsku, a pogotovo za Rijeku. To je sigurno dobra vijest', kazao je riječki gradonečelnik Vojko Obersnel.

>> Hoće li Kinezi investirati u Luku Ploče i nizinsku prugu Rijeka - Zagreb?

Riječani protiv takvog scenarija nemaju ništa protiv, a Rijeka Kinezima strateški odgovara. Put do nje je desetak i više dana kraći nego do sjevernoeuropskih luka, a vrijeme je novac.

'S obzirom na razvoj kineskog gospodarstva... to bi sigurno značilo osiguranje dugotrajnosti u razvoju Riječke luke', kazao je Obersnel.

No, bez nizinske pruge veći je promet potpuno nerealno očekivati. 'Pogotovo kontejnerski koji zahtjeva brzinu i što jeftiniji transport. To je moguće jedino željeznicom', kazao je špediter Nenad Devčić.

Izgradnja pruge zbog golemih je troškova moguća jedino kroz javno-privatno partnerstvo.'Kad se krene u to, po međunarodnom natječaju tko da najbolje uvjete taj dobiva posao', kazao je novi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Kineske su tvrtke zainteresirane i za taj posao. Ostvare li sve najavljeno država bi mogla fino zaraditi. Veći promet uvijek znači više novca, u ovome slučaju i izravno. 'To je korisno za Hrvatsku jer će od prihoda od carina koje se uberu u državi u kojoj se vrši carinjenje otprilike ostaje 25 posto', kazao je Devčić.

Riječani će kineske partnere dočekati otvorena srca. 'Mislim da sam baš to rekao svojim ljudima da ćemo možda i morati početi učiti kineski', dodao je.

Sitnica, zar ne? No, kažu - isplatit će se.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.