U područnu školu u kojoj je žena bila zaposlena upućena je Prosvjetna inpekcija Ministarstva obrazovanja kako bi se utvrdile sve okolnosti ovog tragičnog slučaja. Na upit DNEVNIK.hr-a iz Ministarstva su poručili da zbog osjetljivosti situacije ne mogu ništa komentirati.
Pročitajte i ovo
Prijavite policiji!
HZZO poslao važno upozorenje: "Ne nasjedajte na ovo"
Nevjerojatna situacija
Suluda odluka Jadranku zatočila u vlastitom domu: "Još nisam otišla ni na majčin grob..."
Da će i liječnicu opće prakse posjetiti inspekcija, potvrdili su nam u HZZO-u. Podsjetimo, ona pedagoginji nije odobrila bolovanje unatoč dokumentaciji specijalista koji je preporučio poštedu od rada. Inspektor Područne službe HZZO-a Slavonski Brod liječnicu je posjetio nakon prijave pacijentice za uskraćivanje bolovanja, ali će to učiniti ponovno kako bi se liječnica nanovo očitovala zbog tragedije koja se dogodila.
Hitno očitovanje liječnika koji su liječili preminulu pacijenticu zatražila je i Hrvatska liječnička komora. Objašnjavaju kako se za lakše disciplinske povrede liječniku može izreći opomena ili novčana kazna, a za teže ukor, javni ukor, novčana kaznu pa i privremeno ili trajno oduzimanje licence.
O slučaju smo pitali i ministra zdravstva Vilija Beroša. Za DNEVNIK.hr kratko je rekao kako nije upoznat s pričom, ali ako se pokaže potrebnim, uputit će inspekciju na adrese uključenih zdravstvenih ustanova.
Nije joj dozvoljen rad od kuće
Već narušeno psihičko stanje mlade žene počelo se pogoršavati nakon što ravnateljica škole, unatoč molbama i vapaju da bi joj zbog bolesnog oca i drugih osobnih problema bilo lakše da radi od kuće, taj zahtjev odbija.
Ravnateljica ju upućuje na Ministarstvo znanosti i obrazovanja iz kojeg ju ponovno prebacuju ravnateljici jer - ona odlučuje hoće li netko raditi od kuće ili neće. Mlada žena ponovno odlazi ravnateljici i poručuje da će zatražiti bolovanje ako joj ne dopusti rad od kuće.
Nakon razgovora s psihijatrom, s rukama punim ovjerene dokumentacije i dijagnozom 'crno na bijelo', žena odlazi liječnici opće prakse i moli ju za otvaranje bolovanja. Liječnica to odbija.
Može li liječnik odbiti otvoriti bolovanje?
Da, smije i može. Ono što je liječnik dužan jest voditi iscrpnu i točnu medicinsku dokumentaciju te sve uvoditi u karton pacijenta. Ali nije dužan otvoriti bolovanje, ako procijeni da nije potrebno.
"Izabrani ugovorni doktor na primarnoj razini zdravstvene zaštite utvrđuje početak i dužinu trajanja privremene nesposobnosti za rad osiguranika ovisno o vrsti bolesti koja utječe na privremenu nesposobnost za rad (bolovanje) u skladu s medicinskom indikacijom. Dakle radi se o stručnoj ocjeni izabranog doktora", objašnjavaju iz HZZO-a dodajući da osigurane osobe nezadovoljne odlukom liječnika na istu mogu uložiti prigovor.
Promjena liječnika
To je nesretna žena i učinila. Iz HZZO-a potvrđuju da je njihova područna služba u Slavonskom Brodu upoznata sa slučajem te ističu da su nakon pisma pacijentice pristupili zahtjevu za promjenom liječnika.
"Nakon što je zaprimljena zamolba osiguranice za promjenom izabranog doktora, isti dan je od doktorice zatraženo obrazloženje na iznesene navode kako bi se utvrdilo činjenično stanje i osnovanost zahtjeva. Obrazloženje doktorice dostavljeno je putem e-maila, te je isti dan od strane povjerenstva odobrena promjena izabranog doktora o čemu su pismeno obaviještene dotadašnja izabrana doktorica, osiguranica i novoizabrana doktorica opće medicine", odgovoreno je na upit DNEVNIK.hr-a.
Unatoč brzoj reakciji HZZO-a i odobrenoj promjeni liječnika, jedna mlada osoba frustirana sustavom i procedurama, zauvijek je izgubljena.
U međuvremeno DNEVNIK.hr doznaje kako se mlada pedagoginja u ponedjeljak mailom obratila za pomoć nizu intitucija, ministarstvu znanosti, MUP-u, policijskim postajama, Vladi, Hrvatskoj liječničkoj komori, pa i dijelu medija.... Zašto je ovaj slučaj morao završiti tragično i hoće li itko odgovarati saznat ćemo s vremenom. U međuvremenu naučimo nešto iz ovog slučaja, ne okrećimo glavu od ljudi koji vape i trebaju našu pomoć.
Ne ustručavajte se potražiti pomoć
Ako se vi ili netko vama blizak suočava s određenim psihološkim poteškoćama ili se jednostavno nalazite na životnom raskršću u potrazi da pravom odlukom, nemojte se nikad ustručavati i pitati za pomoć i razgovor. Donosimo vam nekoliko kontakata gdje možete porazgovarati s punim povjerenjem sa stručnjacima koji će vam sigurno pomoći:
Centar za krizna stanja i prevenciju suicida pri KBC-u Zagreb
Nazovite na telefon 01-2376-470 kad god vam zatreba pomoć od 0 do 24 sata, liječnici su uvijek spremni porazgovarati s vama i pomoći vam. U Centar za krizna stanja pri KBC Zagreb možete doći i bez najave i uputnice svakim danom između 8 i 20 sati.
Hrabri telefon
Ako ste maloljetno dijete ili roditelj koji se suočava s različitim odgojnim izazovima, možete se obratiti stručnjacima na Hrabrom telefonu.
Ako ste dijete, nazovite na besplatni broj 116-111.
A broj Hrabrog telefona za mame i tate je 0800-0800. Linija je otvorena svakim radnim danom od 9 do 20 sati.
Psihološki centar TESA
Psihološki centar TESA udruga je koja već 25 godina daje besplatnu psihološku pomoć i podršku zdravom razvoju građana.
Nazovite na broj: 01/48 28 888 - radnim danom od 10 do 22 sata ili im se javite mailom za savjet: psiho.pomoc@tesa.hr