Nakon teksta o tome da ako izgubite naplatnu karticu na autocesti plaćate cijenu dvostruke najduže relacije, sad smo se pozabavili trajanjem te iste kartice – a to je samo 24 sata. Zbog toga su vozači teretnih vozila u problemu.
Pročitajte i ovo
zatvoreni dijelovi autoceste
Dijelovi Hrvatske pod snijegom, iz zimske službe Bosiljevo poručili: "Oni su najveći problem, stvaraju zastoje..."
Uhićen je
Pogledajte što su njemački policajci pronašli u plastičnim vrećicama u autu: Vozač nije želio objasniti o čemu se radi
Prema zakonu o mobilnim radnicima vozači se moraju zaustaviti nakon prijeđenog određenog broja kilometara. To znači da bi trebali izaći s autoceste kako bi izbjegli sve potencijalne nesuglasice.
"U Hrvatskoj ne postoje stajališta, ne postoji nešto što se zove sigurno i čuvano parkiralište kako postoji u drugim zemljama EU. Ne postoji ni u Sloveniji ni u Mađarskoj", kaže Marijan Banelli, prometni konzultant.
Iz udruge cestovnih prijevoznika kažu nam da ti problemi nisu od danas i nikome ne idu u prilog. Ako se na autocesti dogodi kvar ili prometna nesreća, zaustavljanje je opravdano.
Marijan Banelli (Screenshot: Informer)
Istodobno, zbog sigurnosnih razloga niti na jednoj autocesti u Europskoj uniji nije moguće stajanje vozila u kvaru, a kazne u drugim zemljama drastičnije su nego kod nas.
Da pobliže opišemo ovo drastičnije – u Njemačkoj je protuzakonito ostati bez goriva na autocesti. Ako vam se to dogodi taj ćete nemar platiti 80 eura. Dičimo se članstvom u Europskoj uniji, a kao da ne idemo autocestom prema ulasku u Schengen, već starom cestom. Evo zašto bi nam čuvana parkirališta bila važna.
"Mi moramo, s obzirom na Schengen, u Hrvatskoj oformiti i osposobiti barem četiri takva mjesta da bi vozači mogli odmoriti i poštovati zakon o mobilnim radnicima na način kako je to tamo prezentirano", kaže Banelli.
Zbog zatvorenoga sustava naplate ovakva odmorišta morala bi biti izvan autocesta. Razmišlja se o lokacijama Virovitica, Lipovac i Udbina. Ministarstvo regionalnoga razvoja dalo je potporu prije svega za poziciju Lipovac.
"Svi ti sustavi moraju imati prateće objekte i službu koja čuva te prostore, kao i poseban prostor za vozila koja voze opasan teret", kaže Banelli.
Kada bi se to sve ustrojilo imali bismo uređen sustav. Od njega bi imali koristi i vozači, ali i lokalna zajednica kojoj je, u slučaju ravne Slavonije, to prijeko potrebno.
"U Lipovcu se govori oko šezdesetak zaposlenika, a da ne govorim progresivno ako će trebati neki hotel, restoran, prateći sadržaji. To je jedan od načina kako zadržati ljude ovdje, a napraviti sustav kakav je primjeren europskom", poručuje Banelli.
Imamo ideju, razrađene planove i volju. Što je još potrebno do realizacije? "Realizacija izgradnje nije problem jer ovisi o građevinskoj operativi. Najveći problem je, kao i uvijek u Hrvatskoj, kako administrativno doći do toga", kaže Banelli.
Za ovakve projekte zainteresirani su i strani ulagači. Uz spomenuta parkirališta mogle bi biti i poslovne zone, a sjajan geografski položaj išao bi im u korist. Ako radimo ono što je potrebno, sve ide u našu korist.
Emisiju Informer pogledajte besplatno na novatv.hr.