Iz Državnog hidrometeorološkog zavoda upozoravaju na toplinske valove koji mogu djelovati na zdravlje. Velika opasnost izdana je za 11. i 12. kolovoza. Donosimo vam savjete stručnjaka kako se možete najbolje zaštititi od toplinskog udara.


Iz hrvatskog Državnog hidrometeorološkog zavoda upozoravaju na toplinske valove koji mogu djelovati na zdravlje, u razdoblju od 10. do 13. kolovoza. Velika opasnost izdana je za 11. kolovoza za gradove Knin, Split i Dubrovnik, a za 12. kolovoza, uz tri navedena grada, upozorenje vrijedi za Rijeku. Na tim je područjima 10. i 13. kolovoza umjerena opasnost od toplinskih valova, a u drugim područjima nema opasnosti. Najvrući dio zemlje ostaje Dalmacija, u utorak će biti i do 36 stupnjeva.

Sljedećih dana malo toga će se mijenjati što se tiče temperature, ali u srijedu je više nestabilnosti i grmljavinskih pljuskova moguće u kopnenim dijelovima zemlje, opet na sjeverozapadu područja, i najviše u gorskom dijelu.

Za vrijeme trajanja velikih vrućina treba se pridržavati savjeta zdravstvenih ustanova. Vrućine mogu potaknuti iscrpljenost i toplinski udar te mogu pogoršati postojeća stanja, poput kardiovaskularnih, respiratornih, bubrežnih ili mentalnih bolesti.

Štetni učinci vrućina na zdravlje u velikoj se mjeri mogu spriječiti dobrom javnozdravstvenom praksom uz istovremenu zaštitu od bolesti uzrokovane koronavirusom, ističu iz Ravnateljstva civilne zaštite. U utorak su  naveli neke ključne korake kojima se smanjuje rizik od toplinskog udara.

Ističu kako se znojenjem gubi više tekućine, tako da se treba rashladiti tijelo i piti dovoljno tekućine da ne dođe do dehidracije. Kažu da se treba piti negazirana voda te niskokalorični napitci bez kofeina, alkohola i šećera.

Ističu da se ne smiju ostavljati djeca ni životinje u parkiranom vozilu.

Savjetuju isključivanje što više električnih uređaja u domu.

Treba se izbjegavati boravak na direktnom suncu u razdoblju od 10-17 sati, posebno djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s kroničnim bolestima.

Ukoliko osobe koje rade na otvorenom trebaju se češće odmoriti, skloniti u hlad i unositi tekućinu svakih 30 minuta.

Savjetuju nošenje lagane svijetle odjeće, od prirodnih materijala, ali i da treba zaštititi glavu od direktnog sunca.

Koristeći hladniji noćni zrak, treba se rashladiti prostor u kojem se živi, a danju zatvoriti prozore i spustiti rolete - posebno one koje su okrenute prema suncu.

Automobil, ilustracija - 1 Užas u BiH: Četverogodišnja djevojčica umrla od vrućine zatvorena u automobilu

Helena Glibotić Kresina - 2 U jednom dijelu zemlje za nedjelju je upaljen crveni meteoalarm: Liječnica savjetuje kako preživjeti putovanje po nesnosnim vrućinama

Treba se izbjegavati izlazak u najtoplijem dijelu dana i naporan fizički rad ili ga obavljati u najhladnije doba dana, obično u ranim jutarnjim satima.

Uz to, trebaju se redovito koristiti sredstva sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja, a posebnu pažnju treba posvetiti novorođenčadi i maloj djeci. Za njih treba koristiti zaštitna sredstva s najvećim faktorom te odjenuti ih u laganu odjeću koja ih također štiti od UV zračenja, savjetuju iz Ravnateljstva civilne zaštite.

Ako imate zdravstvene probleme, trebali biste potražiti savjet liječnika.


 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju