Najveće gradilište u Hrvatskoj poprima novi oblik: "Završit ćemo ga krajem rujna"
Piše DNEVNIK.hr,
05. srpnja 2023. @ 20:38
Najveće gradilište u Hrvatskoj, kada je željeznički promet u pitanju, poprima novi oblik. Počelo je guranje željezničkog mosta koji će spojiti dvije obale Drave na relaciji Križevci - Koprivnica - granica s Mađarskom. Riječ je o projektu 50 milijuna eura skupljem od Pelješkog mosta.
Podijelite
Četiri tisuće tona teška konstrukcija, spojit će dvije obale Drave. Zbog težine i kompleksnosti pomiče se svega 20 metara na dan.
"U prvoj fazi nagurat će se 100 metara mosta nakon čega će se 70 metara mosta montirati. Planiramo most, čija je duljina 300 metara, završiti krajem rujna. Nakon toga kreću radovi na gornjem ustroju koje planiramo završiti do kraja godine", najavljuje voditelj projekta Cengiz Insaata Mehmet Yilmaz u prilogu reportera Dnevnika Nove TV Vanje Margetića.
Dionica pruge državna granica Križevci u dužini od 42,5 kilometra, 50 milijuna eura skuplji je projekt od Pelješkog mosta.
"Za RH ovo je najvažniji koridor što se tiče teretnog željezničkog prometa. On povezuje luku Rijeka s Mađarskom, odnosno dalje s Budimpeštom, najveći dio 80 posto teretnog prometa ide ovim koridorom", objašnjava Darko Barišić iz HŽ infrastruktura.
Nakon završetka kompletne dionice, promet se višestruko mijenja. Dva kolosjeka ubrzat će protok tereta. Tome će pomoći brojni nadvožnjaci, kao i obnovljeni kolodvori duž dionice.