Učenici i mentori

Otkrili 10 asteroida: Zvjezdarnici Višnjan stigla međunarodna potvrda za otkriće

Zvjezdarnici Višnjan stigla je potvrda za otkriće deset asteroida u Sunčevu sustavu, koje su zamijetili učenici i mentori Višnjanske škole astronomije tijekom kolovoza ove godine.

Asteroidi su manja nebeska tijela, veličine oko jednog kilometra, a učenici i mentori Višnjanske škole astronomije otkrili su ih u sazviježđu Vodenjaka teleskopom promjera jednog metra s nove astronomske osmatračnice na Tičanu, priopćili su iz Zvjezdarnice.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Između Zemlje i Sunca Privatni teleskop trebao bi tragati za 'asteroidima ubojicama' Slika nije dostupna Pažljivo ga motre Otkriven novi za Zemlju opasan asteroid

Višnjanska škole astronomije, održana je od 12. do 26. kolovoza ove godine u sklopu edukacijskih programa iz projekta "Zajedno smo jači", a potvrda je stigla iz Centra za mala tijela Međunarodne astronomske unije zadnjim cirkularnim pismom.

Od deset novih tijela u Sunčevom sustavu, petoro ih je pronašla grupa učenika radom na projektu praćenja opasnih asteroida tijekom Visnjanske škole astronomije, s mentorom Enricom Pettarinom i Italije.

Želimo podijeliti naš uspjeh i zadovoljstvo sa svim pojedincima i kompanijama koji su pomogli i dosljedno pomažu Zvjezdarnici Višnjan te njenim edukacijskim i znanstvenim programima, kaže se u priopćenju koje je Hini tijekom noći dostavio Korado Korlević iz Zvjezdarnice Višnjan.

Još jednom tijekom ove godine treba tim tijelima izmjeriti položaj kako bi im se bolje odredila putanja i kako bi ih se moglo ponovo pronaći te im veoma precizno odrediti stazu, ističe Korlević u priopćenju i dodaje da od pronađenih tijela niti jedno nije opasno.

Učenicima će stečeno iskustvo direktnog uključivanja u tehnologiju teleskopa i znanstveno istraživanje biti značajan poticaj kod odabira karijere u područjima znanosti i tehnologije, dodaje .

Na novoj se zvjezdarnici vrše modifikacije na teleskopu i nabavlja oprema kako bi se u narednih pet godina mogla pružati kvalitetna podrška svjetskoj zajednici kod praćenju potencijalno opasnih tijela, kaže se.

Međunarodni program Višnjanska škola astronomije više od 25 godina okuplja srednjoškolce s posebnim interesom za astronomiju i svemirske znanosti. Neke od tema uključuju istraživanje malih tijela Sunčevog sustava, razvijanje teleskopskih sustava i projektiranje planetarnih robota – istraživača.

Jedna od specifičnosti škole je noćni rad, u sklopu kojeg se vrše astronomska promatranja. Zbog potpunog uklapanja mnogih inozemnih gostiju, većina aktivnosti se odvija na engleskom jeziku. Ukupno sudjeluje ozmeđu 5 i 20 učenika, podijeljenih u 4 do 5 radnih grupa. Učenici se biraju na osnovu motivacijskih pisama, rezultata postignutih na natjecanjima, te pisama preporuke njihovih nastavnika, kaže se. (HINA)