Radar otkrio da ima i dva mjeseca

Najveći asteroid koji je NASA ikad detektirala prošao pored Zemlje

Najveći asteroid ikad detektiran prošao je pored Zemlje na udaljenosti od 233 milijuna kilometara i time znanstvenicima dao priliku da saznaju više o njegovim fizičkim karakteristikama.

Asteroid Florence, širok 4,35 kilometara, neće više doći tako blizu Zemlji do 2500. godine

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Objavila NASA Iznimna prigoda za zaljubljenike u Svemir: Asteroid od 600 m prolazi blizu Zemlje Slika nije dostupna OTKRIVEN NEDAVNO "OVO SE KREĆE VRLO, VRLO BLIZU NAS" Između Zemlje i Mjeseca u ponedjeljak je prošao veliki asteroid

Asteroid je kao "potencijalno opasnog" klasificirao Centar za male planete Međunarodnog astronomskog saveza, iako su orbitalni izračuni otkrili da ne postoji rizik od sudara sa Zemljom.

"Dok su mnogi poznati asteroidi prošli bliže Zemlji nego što će Florence... svi su bili manji", izjavio je Paul Chodas, voditelj NASA-inog Centra za objekte blizu Zemlje (NEO).

"Florence je najveći asteroid koji će proći pored Zemlje ovako blizu otkako je NASA započela svoj program za otkrivanje i praćenje asteroida blizu Zemlje".

Blizina asteroida Florence pruža astronima rijetku priliku za mjerenje. Znanstvenici će radarom snimiti slike visoke rezolucije koje bi mogle pokazati njegove površinske značajke. Trenutno se malo zna o njegovim svojstvima.

Početkom rujna asteroid je toliko blizu Zemlji da je vidljiv čak s malim teleskopima dok prolazi kroz konstelacije zvijezda Piscisa Austrinusa, Capricornusa, Aquariusa i Delphina.

Do 8. rujna, astronomi će koristiti solarni radar za sunčev sustav u Opservatoriju Goldstone u Kaliforniji i u Opservatoriju Arecibo u Portoriku kako bi otkrili što više o njegovim svojstvima.

Radarske slike otkrile su da Florence ima i dva mala mjeseca koji su promjera od 100 do 300 metara.

Asteroid je sferičnog oblika, ima greben duž ekvatora i barem jedan veliki krater. Fotografije radara potvrdile su da se rotira svaka 2,4 sata.

"Kada bi se okretao brze raspao bi se", pojasnio je Chodas.

Istraživanja su također potvrdila da je asteroid Florence tek treći poznati trostruki asteroid (s dva orbitirajuća Mjeseca) od više od 16.400 primjeraka do sada otkrivenih blizu Zemlje. Znanstvenici se nadaju da će prikupljene podatke moći upotrijebiti za izračunavanje ukupne mase i gustoće asteroida.

Florence je 1981. godine otkrio astronom Schelte "Bobby" Bus u australskom Opservatoriju Siding Spring i dobio je ime po Florence Nightingale.