Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

S prvim radnim danom nove godine, počinju sezonska sniženja - po novom zakonu. Iako su mnogi već ponešto kupili na sniženjima, neke vas razlike čekaju od Nove godine.


Oni koji kupuju na sniženjima, naravno, obraćaju pozornost na cijenu, pa bi trebali znati da po novome snižena roba mora imati staru cijenu i cijenu s popustom. I to kako se kupci ne bi zbunjivali.

Vezani članci Trgovački centar, ilustracija Zbog neradne nedjelje poslodavci već počeli prijetiti otkazom: ''Ako imate smanjeni prihod počnete rezati troškove'' Kvarenje uređaja: Nova pravila za potrošače - 3 Nova pravila za potrošače, ali i trgovce: ''Ako je uređaj jeftin, ne može biti kvalitetan''

Sezonska će sniženja, praktički, sada moći trajati, jer osim što će se moći održavati tri puta godišnje, moći će trajati 60 dana.

Proljetno sniženje može početi između 1. i 15. travnja, ljetno od 10. do 25. kolovoza, a zimsko od 27. prosinca do 10. siječnja.

Jesu li termini dobri, u HGK kažu, pokazat će već 2015. godina. 'Tako će biti potrebno utvrditi jesi li oni ispravno postavljeni u odnosu na zemlje iz okruženja u koje Hrvati već tradicionalno odlaze u kupovinu', kaže Sanela Vrkljan iz HGK-ova sektora za trgovinu.

Hrvatski potrošači malo znaju o svojim pravima, a mogućnosti su im brojne

Ondje se ovakva pravila već primjenjuju. Ako je trgovac oglasio, na primjer, popust od 70 posto, to znači da jedna petina snižene robe mora biti snižena upravo po 70 posto.

Ako kupac primijeti da se ne poštuju njegova potrošačka prava, treba se pismeno obratiti najprije trgovcu.

'Ako potrošač nije zadovoljan odgovorom ili je odgovor negativan i ne uvažavaju se zakonska prava, potrošač podnosi prijavu tržišnom inspektoru', objašnjava Igor Vujović iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske.

Novosti ima i s akcijama. One pak, za razliku od sniženja, ne smiju trajati duže od 30 dana.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook