U priči koja dolazi iz Zadarske županije teško bi se mogao primijeniti onaj slogan "Mediteran kakav je nekada bio". Dio mještana Selina tvrdi kako općina sudjeluje u devastaciji zaštićene plaže. Plaža Pisak – jadranska ljepotica s pogledom na Velebit i Paklenicu.
S druge strane, lokalna vlast ne vidi ništa sporno u činjenici da istom tom plažom voze automobili. Štoviše na česticu koja se vodi kao obala postavili su prometne znakove.
Za dio mještana glavno je pitanje - zašto zaštićenom plažom prometuju automobili? "Ovdje su ljudski životi ugroženi. Bilo je nebrojno puno situacija, bio sam nažalost i osobno svjedok... Evo zadnji put 18. kolovoza ovdje su skoro poginula tri Poljaka", rekao Višeslav Dokoza, nezavisni vijećnik Općine Starigrad.
Poziv 10.11.2024. - 3
Foto:
DNEVNIK.hr
Zaključak kratak i jasan.
"Ovdje bi trebalo staviti znak zabrane prometovanja i rampu. Ovo su duboki kolotrazi, voda nanosi šljunak. Naravno da ne možemo prometovati tamo gdje su kupači. Ne može se netko ovdje kupati, i njemu pola metra iza leđa prolaziti automobili. Plaža je plaža, a cesta je cesta", rekao je Goran Husinec, sudski vještak za promet.
Problem nije samo fiktivna cesta, već i postavljeni prometni znakovi. Da bi apsurd bio veći, od magistrale prema plaži postoji - legalan prolaz za automobile.
Poziv 10.11.2024. - 1
Foto:
DNEVNIK.hr
Za dio mještana problem je i u skrivanju dokumenata. Dokoza objašnjava da im je trebalo 16 godina da dođu do pravomoćnog urbanističkog plana koji vrlo jasno nalaže od kojeg dijela počinje šetnica i plaža.
A sada - čekaju rekaciju institucija.
Priču je istražila reporterka Poziva Dnevnika Nove TV Elvira Gašparović, a više detalja pogledajte u videoprilogu.
Plaža ili cesta?
U Pozivu na temu problema turističkog bisera se odazvao načelnik Općine Starigrad Marin Čavlić.
"Radi se o pomorskom dobru na kojem se već desetljećima nalazi put koji služi kao pristup plaži Pisak i nekretninama u polju Pisak. Kao takav je vidljiv čak i na Hrvatskoj osnovnoj karti", rekao je Čavlić te priznaje da se na tom dijelu plaže ne bi kupao. "Seline imaju oko kilometar i pol šljunčane plaže, a spornih je tih 100 metara puta, odnosno plaže".
Marin Čavić, načelnik općine Starigrad
Foto:
DNEVNIK.hr
Pretpostavlja da je prometne znakove prije nekoliko godina postavila Općina, odnosno komunalno poduzeće, a radi se o prometnom znaku zabrane zaustavljanja i parkiranja u dužini od 100 metara, a time se htjelo onemogućiti gomilanje automobila i stvaranje gužve. "Ja znam da to ne izgleda lijepo, ali to služi kao prilaz ostatku plaže. Ovo nije izolirani slučaj, mi smo svjedoci da na više drugih gradova i općina se nažalost prometuje po pomorskom dobru", rekao je.
Marin Čavić i Domagoj Mikić
Foto:
DNEVNIK.hr
Reporter Dnevnika Nove TV Domagoj Mikić je Čavliću istaknuo da to nije legalan put s obzirom da u dokumentima nije ucrtan.
Objašnjava da postoji alternativni put kroz polje koji je jako uzak te se tu ne mogu mimoići dva automobila te da bi time došlo do stvaranja prometnog čepa. Navodi da je prikupljeno 211 potpisa mještana da se taj put ne zatvori te su oni pokušali uvažiti njihova mišljenja.
"Spreman sam na razgovor i primanje konstruktivnih prijedloga, ali na ovaj način, ultimativno, jednostavno ne mogu pristati na zatvaranje puta".
Svoju priču možete poslati i putem Facebook stranice ili putem web forme.
Pročitajte i ovo
Još traži sina branitelja
Dirljiva ispovijest braniteljice koja je bježala od četničkih užasa: "Tenkovi su dolazili od svuda, skočili smo kroz prozor, a brat je povikao - kuda ćeš Mare!"
Pročitajte i ovo
Najjača država zapadnog Balkana
Srbija ima više tenkova nego sve zemlje bivše Jugoslavije zajedno: Zašto se sve više naoružavaju?