Vlada je posljednji put u Dubrovniku zasjedala 2005. godine. Od tada - promijenile se Vlade, a strateški projekti ostali isti. Premijer Andrej Plenković se susreo s gradonačelnicima Metkovića i Opuzena. I na kraju obišao gradilište Pelješkog mosta.
Pročitajte i ovo
Planovi za budućnost
Plenković: "Od Nove godine raste minimalna plaća"
Premijerovo izvješće
Plenković se hvalio u Saboru, brzo ga poklopili: "AI bi bolje vodio državu od ove Vlade"
Razlika između 2005. i 2019. je u tome što je tada projekt Golf na Srđu proglašen strateškim, a danas smo zbog njega na sudu. Najjužnija hrvatska županija spremno čeka Vladu s novim strateškim projektima.
A nakon obilaska Pelješkog mosta članovi HDZ-a okupili su se u Stonu na obljetnici stranke. Tamo je s Olegom Butkovićem, ministrom mora, prometa i infrastrukture razgovarala je reporterka Dnevnika Nove TV Sabina Tandara Knezović.
Od 2005. godine - spominju se jedni te isti projekti, krenuo je Pelješki most - možete li obećati da će krenuti i sve ostalo?
Najprije moram izraziti zadovoljstvo današnjim posjetom gradilištu mosta. Kao što znate, nakon što smo zaokružili financijsku konstrukciju uz pomoć 85 posto eurospkih sredstava, Pelješki most i izgradnja Pelješkog mosta je krenula.
Ovo što smo danas vidjeli je zaista impresivno. U četvrtak je zabijen i petnaesti 'pilot' od ukupno 148 koji bi trebali biti svi zabijeni negdje do kraja svibnja ove godine.
Ide sve zadovoljavajućom dinamikom?
Dinamika izvođenja tih radova i ono što smo vidjeli na samom gradilištu je zaista impresivno i, naravno, premijer i mi smo zadovoljni.
Što je s dinamikom pristupnih cesta, jesu li natječaji za sve raspisani?
Jesu. Projekt ima četiri faze. Prva faza je most. Druga faza je dio pristupnih cesta, a treća i četvrta faza su ceste po Pelješcu. Naravno, i obilaznica Stona.
Natječaji su raspisani, Hrvatske ceste će sljedeći tjedan, a najviše za deset dana donijeti odluku o odabiru za drugu fazu gradnje Pelješkoga mosta.
Za treću i četvrtu fazu je natječaj raspisan, točnije 14. veljače se predaju ponude u Hrvatske ceste. Sve faze Pelješkog mosta su žive i u tijeku i one idu svojim tempom.
Može li se dogoditi scenarij da most bude gotov, a da pristupne ceste ne budu gotove? Ne bi bilo čudno za Hrvatsku.
Ne treba o tome uopće razgoavari ni razmišljati na takav način. Ponavljam, sve su faze u tijeku, sve smo planirali završiti u roku od tri i pol godine.
Činjenica je da je kineski izvođač, kad je predavao ponudu, rekao da će napraviti most za tri godine, ali to je sve u granicama i rokovima koje smo predvidjeli.
Ako budu prije gotovi, možete li vi s cestama stisnuti i ispoštovati te rokove?
Ponavljam, svi postupci su u tijeku. Ukoliko i bude žalbenih postupaka, na koje mi ne možemo utjecati, postoje zakonska ograničenja pa se takve žalbe rješavaju u rekordnom roku, u roku od 30 dana. Dakle, sve je to ukalkulirano i ne treba stvarati paniku oko toga.
Kako mislite riješiti 'usko grlo' kod Stona?
Zbog konfiguracije terena i činjenice da je Ston zaštićeni spomenik kulture i naše bogatstvo pod zaštitom UNESCO-a, gradi se nova prometnica u duljini od osam kilometara.
To je četvrta faza projekta cestovne povezanosti koja uključuje novu prometnicu od osam kilometara, dva tunela, jedan vijadukt i jedan most, čime se, zapravo, spoj vraća nazad na državnu cestu D8.
Autocesta je stala kod Ploča, što dalje?
Idemo najprije izgraditi Pelješki most i završiti ovaj projekt. Što se tiče nastavka autoceste, sigurno da je ona jedan od prioriteta, no u ovom trenutku ne možemo još uvijek, zbog činjenice da je ukupan dug Hrvatskih autocesta odnosno čitavog cestarskog sektora 5,5 milijardi kuna, planirati i reći da ćemo završiti, zatvoriti financijsku konstrukciju vrlo brzo.
U petak je na sjednici Vlade brza cesta od Dubrovnika do zračne luke. Vidjeli smo, opet su neki radovi i to stvara ogromne probleme Dubrovčanima. Što je s tim?
Činjenica je da ta cesta nema alternative. Postojeća prometnica, bilo što da se na njoj dogodi, nema alternative.
U petak donosimo tri konkretne odluke, vezane za taj projekt: prvo - da će postati strateški, drugo - da uređujemo točku spajanja, zajedno s crnogorskom stranom i treće - da zadužujemo Hrvatske ceste (studije se već rade) da bi čitavu potrebnu dokumentaciju kako bi mogli taj projekt pripremiti za novo, operativno razdoblje.
Što je s privatizacijom Croatia Airlinesa?
Postupak ide. Na sljedećoj sjednici Vlade, ili onoj iza toga, bit će donesena odluka o Povjerenstvu koje će pratiti čitav postupak pronalaska strateškog partnera.
Uprava je, s druge strane, krenula u postupak odabira financijskog savjetnika. Znači - sve pripremne radnje, odnosno konkretne radnje se rade.
Vidjet ćemo nakon svih tih odluka tko je zainteresiran. Ima ih zainteresiranih koji se javljaju, no o konkretnim imenima ne bih još govorio.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr