U Zagrebu je, u organizaciji poslovnog tjednika Lider i Udruge U4HR, održana HR konferencija „Generation management“. Tema je bila „Kako voditi različite generacije?“. Posebno zanimljiva bila su razmišljanja HR stručnjaka o milenijalcima i Generaciji Z.

Galerija


"Mladi možda ne znaju što žele, ali jako dobro znaju što ne žele i na temelju toga vrlo brzo donose odluke", istaknula je direktorica Odjela ljudskih resursa na Novoj TV Hrvojka Kutle na otvorenju konferencije „Generation Management“ u organizaciji poslovnog tjednika Lider i udruge U4HR, koja je okupila jedne od najiskusnijih HR stručnjaka u Hrvatskoj (HR - human resources, ljudski resursi).

Generacija X - rođeni između 1961. i 1980. Generacija Y ili milenijalci - rođeni između 1981. i 1995. Generacija Z - rođeni nakon 1995.

U razmjeni njihovih iskustava bilo je očito da mladi više ne zadaju glavobolje samo roditeljima već i poslodavcima. A upravo poslodavci, odnosno timovi ljudi u odjelima ljudskih resursa, pokušavaju što uspješnije surađivati s tzv. milenijalcima (ili Generacija Y, rođeni između 1981. i 1995.) i Generacijom Z (rođeni nakon 1995.).

"Nova TV je sama po sebi jedna vrlo brza i dinamična organizacija i tu uopće nema puno mogućnosti ostajanja i stajanja. Dodatno se i prilagođavamo time što radimo s menadžmentom, i visokim i srednjim i nižim. Nastojimo raditi stvari koje su mladima privlačne i nastojimo raditi projekte koji će im biti dovoljno dinamični i dovoljno interesantni da budu kod nas“, rekla nam je Hrvojka Kutle, direktorica Odjela ljudskih resursa na Novoj TV i predsjednica Udruge U4HR.

Milenijalci, ilustracija (Foto: Thinkstock)

Kutle ističe da svi kolege koji rade u ljudskim resursima uzimaju u obzir činjenicu da mlade generacije jednostavno imaju drugačije interese i da se više ne može računati da će netko na istoj poziciji ostati uvijek i zauvijek. „Promjene su dio tržišta. I na kraju krajeva, svaka ta promjena, odlasci i dolasci i promjene radnih mjesta unutar firme, sve to donosi neke nove kvalitete i neke nove vrijednosti", istaknula je.

Koje su prednosti milenijalaca?

Kao glavne prednosti milenijalaca HR konzultantica Barbara Ružić, ističe njihovu hrabrost, pouzdanost i otvorenost za promjene. „I možda im čak malo zavidim što stvarno ustraju u onome što žele postići u svom životu. I ako ne dobiju to - oni idu dalje. I tu bi možda trebalo malo i naučiti od njih“, rekla je za DNEVNIK.hr Barbara Ružić, profesorica psihologije koja je nakon HR karijere u velikim kompanijama pokrenula konzultantsku tvrtku Artis Rei d.o.o..

Dalibor Šumiga, vlasnik agencije Promosapiens, specijalizirane za bihevioralni marketing (Foto: Anamaria Batur)

Savjet za milenijalce i Generaciju Z - "Budite samo malo strpljiviji"

Savjet za koji svi vjeruju da bi bilo dobro da ga mladi poslušaju jest – da budu malo strpljiviji.

"Savjet nas iz Generacije X oni vjerojatno neće prihvatiti, ali vrijedi pokušati. Prvo je potrebno da dokažu svoju vrijednost, a onda zapravo uvjetovati nešto. To trenutno nije slučaj kod mlađe generacije jer oni svi imaju taj veliki san da budu novi Mark Zuckerberg ili Steve Jobs. Super je živjeti svoj san, ali u nekakvim realnim okvirima. Ponekad si daju previše kredita i možda si čak postave prevelika očekivanja, a jednostavno trebaju proći jedan proces učenja", rekao je za DNEVNIK.hr Dalibor Šumiga, vlasnik agencije Promosapiens, specijalizirane za bihevioralni marketing.

"S obzirom da se selekcijom bavim preko 20 godina, mladima bih preporučila da budu strpljiviji. Možda se vama mlađima godina dana čini puno, ali u usporedbi s tim da vas čeka 40 godina rada, neke stvari je dobro raditi malo strpljivije i malo detaljnije. Proći možda, iz perspektive mlađih, neka nepotrebna otezanja i nepotrebna čekanja jer ona sva u sebi nose neko novo iskustvo. Ono se u ovom trenutku možda ne čini bitno, ali kroz jedan duži vremenski period ga donosi. Dakle, mladi bi trebali biti samo malo strpljiviji. Vrlo su sposobni, vrlo su pametni i imaju jako puno resursa koji dolaze s odrastanjem u novom okruženju s novim tehnologijama, kaže Hrvojka Kutle.

„Ono što bi bila neka preporuka bilo bi da stanu malo na loptu, da se spuste na zemlju i da stvarno realno preispitaju u čemu su dobri, a u čemu nisu dobri. Da malo analiziraju svoje neuspjehe i da realno sagledaju sebe. I da se usmjere na poboljšanje onih područja u kojima trebaju biti još bolji, a imaju ih dosta", kaže Barbara Ružić.

Konferencija Generation Managment (Foto: Dražen Lapić/ Poslovni tjednik Lider)

"Idite, vidite, vratite se"

Na konferenciji je govorio i ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić koji je ispričao da je do sada promijenio tri karijere. „Kada sam ocu rekao da odlazim s posla na fakultetu, molio me da ne ostavljam posao koji mogu raditi do penzije“, ispričao je s osmjehom jedan od najmlađih ministara u aktualnoj Vladi. On je nekoliko godina proveo obrazujući se izvan Hrvatske i mladima koji razmišljaju o odlasku poručuje: „Idite, vidite i vratite se“. Na Hrvatskoj je, kaže, da se napravi reforma obrazovanja i da se konačno riješi problem neuparenosti tržišta i obrazovnog sustava.

Na konferenciji je glavno predavanje održala Orsolya Nemes, iz Milestone Solutions Laba, iz susjedne Mađarske. Nemes je,između ostalog, navela rezultate istraživanja koji pokazuju tri glavna razloga zašto mladi napuštaju tvrtke. To su nezadovoljavajuća plaća, manjak prilika za napredovanje i loše vodstvo.

I na kraju je spomenula zanimanja koja će, unatoč razvoju tehnologije, imati posla: oni koji se bave masažom, programeri, suci, detektivi i inspektori, mikrobiolozi i profesori tj. znanstvenici.

Milenijalci, ilustracija (Foto: Thinkstock)