Vodanović je rekao da je takvih slučajeva bilo u svijetu, da se to može dogoditi i da se toga nažalost boji. Ustvrdio je, također, da je vrlo mala nada da su dva člana posade školskog zrakoplova preživjela nesreću.
Pročitajte i ovo
VIŠE SREĆE OVAJ PUT
Nakon što su im uhitili gradonačelnika, ovaj najmlađi hrvatski grad sutra bira novog
Čestitamo!
FOTO Stiglo veliko priznanje za jedan naš otok: U ovoj kategoriji prvi je u Hrvatskoj i drugi u svijetu
Ocijenio je da je nesreća bizarna iz više razloga - jer je zrakoplov padao s visine od 1700 metara do visine 550 metara i tu je nestao s radara, a nije jasno ni zašto se ni u jednom trenutku nije oglasio uređaj koji šalje signale.
Podsjećamo, zrakoplov Lufthansine pilotske škole tipa ipper 44 nestao je u petak oko 12,30 sati s radara kontrole zračne plovidbe, a pretpostavlja se da je pao na otvorenom moru južno od Dugog otoka. U njemu su bili 36-godišnji hrvatski pilot Danijel Oleks i talijanski učenik 24-godišnji Alessandro D'Agatta.
Potraga još uvijek traje
Kako bi se pronašao zrakoplov u potragu je uključena i podvodna kamera Brodarskog instituta iz Zagreba kojom se pretražuje morsko dno na velikim dubinama. Njezina je prednost ta što može raditi i noću jer ima velike reflektore. Prema tome, potraga će, ukoliko bude potrebno, trajati čitavu noć.
Mjesto udaljeno 6,5 nautičkih milja jugozapadno od Mežnja, otočića u blizini Dugog otoka, na kojem je jutros pronađen manji dio opreme srušenog zrakoplova, od ranog jutra pretražuje pet plovila, a dubina mora ondje je od 60 do 70 metara.
Tijekom prijepodneva brod Hrvatske ratne mornarice sa specijalnom opremom za lociranje metalnih objekata nije uspio otkriti mjesto s ostacima zrakoplova. Zbog velike brzine i pada s velike visine, pretpostavlja se da zrakoplov nije ostao u jednom komadu.
Dinko Vodanović, inspektor za avionske nesreće Ministarstva pomorstva opisao nam je kako je zrakoplov najvjerojatnije padao.
Naime, zrakoplov je okomito najvjerojatnije padao brzinom od 300 km/h, što znači da je udarac u morsku površinu imao silinu udarca u beton.
Vodanović je rekao kako je mala vjerojatnost da itko preživi taj pad, iako još uvijek postoji nada da će se unesrećeni pronaći.
Šire morsko područje od Dugog otoka do granice teritorijalnog mora danas su pretraživali i vojni zrakoplov te policijski helikopter.
Od zadarske Policijske uprave doznaje se da su danas pronađeni vanjski dijelovi zrakoplova za koje je nedvojbeno utvrđeno da pripadaju nestalom zrakoplovu, te predmeti iz unutrašnjosti zrakoplova, među kojima su kutija hitne medicinske pomoći s aluminijskim uloškom i navigacijski zemljovid.
Akciju traganja i spašavanja koordinira Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje sa sjedištem u Rijeci.
Česte nesreće zrakoplova Lufthansine škole
Ova nesreća zrakoplova Lufthansine škole četvrta je u posljednje dvije godine, a u prethodne tri nesreće jedna osoba bila je lakše ozlijeđena.
U dvije nesreće sudjelovao je tip zrakoplova Piper PA-44, kakvih škola u Zadru ima ukupno devet te u jednoj zrakoplov tipa Katana, marke Diamond.
Piper 44 sletio je 28. rujna 2006. na trup bez izvlačenja kotača prilikom vježbe slijetanja na zadarskoj Zračnoj luci. U zrakoplovu su bili instruktor i dva studenta, svi strani državljani i nitko nije bio ozlijeđen.
Isti tip zrakoplova oštećen je 18. veljače 2007. kada je pilot, španjolski državljanin, prilikom parkiranja udario u kameni uteg. U toj nesreći oštećena je elisa zrakoplova, pilot i kopilot prošli su bez ozljeda.
Još jedna nesreća dogodila se 23. studenoga 2006. kada je učenica pilotske škole, koja je sama upravljala zrakoplovom Katana, tijekom vježbe slijetanja i uzlijetanja vidjela da je došlo do otvaranja kabine pa je odlučila sletjeti. No, nije se uspjela zaustaviti na pisti, već je sletjela 150 metara izvan piste. U toj nesreći učenica je ozlijedila koljeno, a na zrakoplovu je oštećena elisa.