Vožnja po snijegu i ledu nije nimalo ugodna. U nastavku donosimo savjete kako što lakše prebroditi loše vremenske uvjete na cestama.
Pročitajte i ovo![Ilustracija](https://image.dnevnik.hr/media/images/386x243/Jan2024/62724773-ilustracija.jpg)
![Snijeg u okolici Gospića - 3](https://image.dnevnik.hr/media/images/386x243/Mar2024/62780581-snijeg-u-okolici-gospica.jpg)
1. Upravljanje
Ako vam automobil počne proklizavati na cesti, najmanje što vam treba je presnažno ubrzanje te nagli i nepromišljeni pokreti upravljača. Odmah treba pritisnuti papučicu spojke i što prije otpustiti kočnicu. Vozilom bi trebalo upravljati u smjeru zanošenja, odnosno dok opet ne osjetimo prianjanje gume za kolnik ili dok se vozilo ne zaustavi. Upravljajte vozilom prilagođenom brzinom uvjetima na cesti i mogućnostima samog vozila. Pokušajte izbjeći nagla ubrzanja i nagla kočenja. Upravljač držite pravilno i pažljivo izbjegavajte nagle pokrete.
2. Držite razmak
Održavajte potreban razmak između vozila i prilagodite ga uvjetima na cesti, kako bi usporavanje ili zaustavljanje bilo bez opasnosti. Led može uzrokovati do deset puta duži put kočenja u odnosu na suh kolnik.
Pročitajte i ovo
3. Stupanj prijenosa
Prebacivanjem u niži stupanj prijenosa automobili s prednjim pogonom dodatno će stvoriti pritisak na prednjoj osovini i potrebno je pripaziti prilikom ulaska u zavoj. Situacija se pogoršava kod automobila sa stražnjim pogonom jer stražnju osovinu koči motor. Vozila s pogonom na sva četiri kotača nemaju takvih problema, ali treba pripaziti prilikom kočenja jer je automobil uvijek teži i duži je put kočenja.
4. Proklizavanje
Potrebno je lagano usmjeriti upravljač kao da se ne želi ući u zavoj, a pritom pritiskati spojku kako bi se oslobodila prednja osovina, a vozilo inercijom vratilo u prvotan smjer kretanja. Ako se radi o ekstremnoj situaciji, pokušajte s laganim dodavanjem kočnice. Nikako nemojte pritisnuti kočnicu do kraja.
Aktualno
VELIKA GALERIJA Hrvatsku zameo snijeg, šaljite nam svoje fotografije
5. Podupravljanje
Prilikom ove situacije dolazi do proklizavanja prednjih kotača automobila. Bez obzira na okret upravljača, automobil najčešće ostaje u istoj putanji, odnosno potreban mu je širi luk prilikom svladavanja zavoja. Pritom ne smijemo zanemariti činjenicu da postoji velika opasnost od slijetanja s kolnika. Ipak, podupravljanje se začudo smatra "stabilnim" stanjem vozila, za razliku od zanošenja stražnjeg dijela vozila. Najbolje što možete učiniti jest zaustaviti prijenos snage na kotače, a to ćete učiniti spomenutom tehnikom pritiska spojke. U istom trenutku lagano popuštajte upravljač kako bi vam se vratila kontrola nad vozilom. Opušteno držanje upravljača plus pritisak spojke okrenut će vozilo u smjeru u kojem su okrenuti kotači.
6. Kočenje
Dopustite automobilu da se što više oslanja na vlastitu inerciju, odnosno trenje. Nakon toga možemo lagano dodati pritisak na kočnicu i otpustiti ga, i tako ponavljati sve do kad se vozilo ne zaustavi. Posljednja u ovom dijelu, ali ne i manje važna stavka jest spojka. Pritiskom na spojku dopuštamo vozilu da se samostalno ispravi, slobodno kretanje daje nam mogućnost upravljivosti nad vozilom. Ako primjerice vozilo klizi, pritisnemo kvačilo i vozilo, ako nisu ekstremni uvjeti, polako ispravlja svoj smjer kretanja. Usporavajte tako da ubacite u nižu brzinu ranije nego inače, omogućite tako postupno smanjenje brzine, a papučicu kočnice koristite nježno. U protivnom će doći do blokiranja kotača. Ako vozilo počne kliziti, nemojte naglo kočiti.
-
1:35 4Gužva na plažiPogledajte prizore na egipatskim plažama: "Ovako nešto nikada nisam vidio"
-
2:20 6NevjerojatnoImotski kao Azurna obala: Zašto su cijene smještaja dosegnule 500 eura za noć?
-
7HDZ NIJE ODUŠEVLJENDomovinski pokret pun je ideja! Tražili su veće plaće, sad žele prestanak subvencioniranja struje i plina za građane