Boris Šprem istaknuo je da u zakonu svi vozači moraju biti ravnopravni s obzirom na posljedice, ustvrdivši da Vlada, s obzirom da u novom zakonu predlaže da se oštrije prekršajno kažnjavaju vozači s do 0,5 promila, iako tu koncentraciju alkohola zakon dopušta, može očekivati i ustavne tužbe.
Pročitajte i ovo
Saborski klubovi za ukidanje odredbe o nula promila, oporba pogrešnom drži koncepciju novog zakona
Ukidanje nula promila, ali i oštrije kazne za prekršaje?
Istog je stava i Damir Kajin, apsurdnom ocijenivši situaciju da se vozač s 0,3 promila koji zaboravi dati 'žmigavac' kažnjava i za taj prekršaj i za'tobožnju alkoholiziranost'.
'Vlada ovime pokazuje kako si ne želi priznati da je pogriješila kada je donijela važeći zakon s 0,0 promila, koji je antologija političke gluposti', rekao je Kajin, zauzevši se i da se i mladim i profesionalnim vozačima dopusti granica od barem 0,3 promila, kada već piloti i kapetani brodova mogu voziti do 0,5 promila.
SDP i IDS usprotivili su se povećanju novčanih kazni za prometne prekršaje, ističući da se bolje statistike u prometu neće postići samo represijom.
Kajin se tako zauzeo da se iznosi kazni prilagode plaćama građana, istaknuvši kako se nada da će prometni policajci imati na umu da građani, koji ih i plaćaju, teško žive.
Silvano Hrelja je u ime Kluba HSLS/HSU predložio da se pod terminom 'mladi vozači' ne vodi računa samo o dobi vozača (od 16 do 24 godine), nego prvenstveno o iskustvu koje imaju u prometu, a isto je zatražio i Boris Kunst (HDZ), predloživši da se u zakon uvede termin 'vozači pripravnici'.
Kunst je predložio i da se razmotri potreba da se prometni policajci ponovno uključe u rad ispitnih komisija u auto-školama, budući da bi, tvrdi, svojom stručnošću mogli pomoći kvalitetnijem osposobljavanju vozača, a nužnim smatra i da auto-škole svoje nastavne programe prilagode novonastalnim, dinamičnijim uvjetima na prometnicama.
Sabor je zaključio raspravu o prijedlogu novoga zakona o sigurnosti prometa na cestama, a zasjedanje je nastavio raspravom o prijedlogu zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu, kojim se, također, hrvatsko zakonodavstvo usklađuje s onim u EU.