Kašnjenje vlakova u Hrvatskoj nije strani pojam, no od srijede za dulja kašnjenja putnici imaju pravo na naknadu troškova. Za kašnjenje od 60 do 119 minuta naknada iznosi 25 posto cijene karte, a za kašnjenja dulja od dva sata naknada iznosi 50 posto cijene karte.
Pročitajte i ovo
Mnogi se našalili
VIDEO Strojovođa objavio snimku iz vlaka koji se zaglavio u snijegu: "Još malo i HŽ kupuje konje da vuku vagone"
Grana razbila staklo
VIDEO Vlak iz Splita zapeo u snijegu u Lici: "Djeca su pravila snjegovića"
Iz HŽ-a poručuju kako do kašnjenja većih od 60 minuta uglavnom dolazi zbog izvanrednih događaja na pruzi poput kvarova, loših vremenskih uvjeta ili podlijetanja vozila pod vlak. Zbog toga HŽ ne očekuje da će isplaćivanje naknada utjecati na poslovanje tvrtke.
Međutim, nova uredba ne nalaže isplaćivanje naknada koje iznose manje od četiri eura, što je oko 30 kuna. Budući da većina građana vlakom putuje na kraćim dionicama, i to najčešće s pokazom, a jednosmjerne karte i nisu skupe, većina za kašnjenje neće dobiti ništa.
Pročitajte i ovo
ceste, pruge, tuneli...
U modernizaciju prometa ulaže se oko 20 milijardi kuna: Gdje se gradi punom parom, a gdje bagere zaustavlja administracija?
Pročitajte i ovo
KAD ĆE UĆI U 21. STOLJEĆE
Putovanje koje traje satima: Ekipa Nove TV u vožnji stoljetnom željezničkom prugom od Zagreba do Rijeke
Putujete li, primjerice, na relaciji Zagreb – Split, a vlak vam kasni sat vremena, dobit ćete oko 50 kuna, dok bi na relaciji Zagreb – Osijek naknada iznosila oko 35 kuna. No putujete li jednosmjerno iz Zagreba do Rijeke, karta će vas stajati manje od 120 kuna, pa u slučaju kašnjenja od sat vremena nećete dobiti ništa.
Tek oni s povratnim kartama ili na putovanju najduljim dionicama mogu očekivati povrat novca popunjavanjem posebnog obrasca. Ministar prometa Oleg Butković ističe da Europska unija od naknada donosi važnije povlastice u oblike novca za infrastrukturu.
"Očekuju nas još veća ulaganja i još veće apsorpcije uglavnom europskih sredstava iz kojih se ti projekti financiraju. S druge strane, početkom godine idemo u nabavku nova 22 vlaka, isto iz europskih fondova", rekao je ministar.
Trebat će nam svaki euro jer, prema istraživanju Eurostata o učinkovitosti željeznice za 2018. godinu, Hrvatska je 26. od 28 zemalja, i to samo zato što Maltom i Ciprom ne voze vlakovi.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr