Oko 20 milijardi kuna ulaže se u prometnu infrastrukturu u Hrvatskoj, a put od Rijeke do Zagreba vlakom traje i do 13 sati.

Galerija


Modernizacija željeznice prioritet je prometnog razvoja zemlje, koji najviše koči administracija, odnosno žalbe na raspisane natječaje.

Vezani članci Bura uništila fasadu Zdravstvene škole u Splitu - 4 Zbraja se šteta zbog olujnog vjetra: U Zagrebu više od 600 intervencija, u Opatiji palo stablo i ozlijedilo jednu osobu Teret Natovario građevinski materijal na auto kao da sutra ne postoji, ostali vozači samo čekali kad će se prevrnuti

Od Rijeke do Zagreba vodi pruga stara 150 godina. Njome se prevoze i putnici i teret. Put traje i do 13 sati. Nizinska pruga uvela bi željeznicu u 21. stoljeće i podignula konkurentnost gospodarstva - no tek 2030. godine.

"Sa sadašnjih 80 km/h brzinu ćemo povećati bar na 120 km/h. To znači da bi od Vinkovaca do Zagreba u budućem periodu trebali dolaziti za dva i pol sata", kaže Darko Barišić, član Uprave HŽ infrastrukture.

Od Splita do Omiša u srcu sezone više se stoji nego vozi. Ljeti onuda prođe do 55.000 vozila. Žalosno je da se to ne može riješiti.

Radovi na cesti Solin – Omiš počeli su, pa stali. U tunel koji ne vodi nikamo utrošeno je oko 300 milijuna kuna. Izvođač je odabran, a dokumentacija još čeka.

"Rasplet oko Omiša, to je vrijednost 180 milijuna kuna, i ova ostala dionica središnja dionica ide na financiranje iz EU-a", rekao je Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta.

Čekanja nema na povezivanju Istre i ostatka zemlje. Na terenu je 700 radnika i 200 strojeva. Sve je spremno i za probijanje druge cijevi tunela Učka.

"Planiramo ako krenemo do 6. mjeseca sljedeće godine, manje od tri godine da sagradimo drugu cijev tunela i pustimo u promet", kaže Dario Silić, generalni direktor Bina istre.

A kada će u promet najskuplja cesta u Hrvatskoj, od Zagrebačke obale do riječke zaobilaznice, još se ne zna. Ugovor o bespovratnim sredstvima potpisan je prije godinu dana i sve je stalo. Početak gradnje koče žalbe.

"Mi moramo pokušati naći neki balans da ti žalbeni postupci budu kraći i da onemogućimo zloupotrebu takvih žalbi", kaže Oleg Butković, ministar mora prometa i infrastrukture.

Upravo to usporilo je i projekt Pelješkog mosta te pristupnih cesta. Žalbe su riješene pa je jug trenutačno jedno od najvećih i najvažnijih prometnih gradilišta u Hrvatskoj.