Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Spajanje Hrvatske

Dva dana dijeli nas od spajanja Pelješkog mosta, a punom se parom radi i na drugim velikim prometnim projektima u Hrvatskoj

Aktualno Galerija Pelješki most - 1 Pelješki most - 1 Foto: DNEVNIK.hr Pelješki most - 2 Pelješki most - 2 Foto: DNEVNIK.hr +0 Izgradnja Istarskog ipsilona Galerija 1/3 >>
Dva su dana ostala do spajanja Pelješkog mosta. No to nije jedini prometni projekt na kojemu se radilo: danas se otvaraju i novi dijelovi autocesta, a na mnogim se mjestima gradi punom parom.

Dva dana dijeli nas od povijesnog trenutka kada će Pelješki most spojiti dva dijela Hrvatske. Dug gotovo 2,5 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka i protezat će se od Komarne do Brijeste na Pelješcu.

Most dan i noć gradi 500 radnika i 120 inženjera. I tako već tri godine, otkad su Kinezi dobili posao. Od Zagreba do Dubrovnika put će biti kraći za oko dva sata.

"Velika je to stvar. Spajamo hrvatski teritorij i značaj Pelješkog mosta veći je nego što to izgleda. U gospodarskom smislu, njegova je izgradnja nemjerljiva. Kako sada stvari stoje, otvorenje mosta s pristupnim cestama bit će u lipnju sljedeće godine", rekao je ministar prometa Oleg Butković.

Most se kao ideja pojavio još 1998., a onda je bivši premijer Ivo Sanader započeo s nevidljivim radovima.

"Hrvatsku konačno fizički povezujemo ovim mostom", rekao je Sanader 2005. godine

Radovi su se otvarali i zatvarali čak tri puta. Bivši premijer Zoran Milanović prvo se zalagao za brzu cestu, a onda je Europska unija rekla da je most bolje rješenje. To je sada sve daleka prošlost. Posljednje čelične konstrukcije mosta spojit će se u srijedu u 23 sata.

"Naravno, to ćemo obići u prisustvu predsjednika Vlade Andreja Plenkovića. To je simboličan događaj, ali događa se jednom u životu", rekao je Butković te je, na pitanje hoće li biti pozvan i predsjednik Zoran Milanović, odgovorio: "Vidjet ćemo još popis uzvanika do srijede."

U Hrvatskoj se gradi puno prometnica

Danas se u promet pušta novih 13 kilometara Istarskog ipsilona, a do sredine kolovoza u promet će biti puštena još četiri. Uz Pelješki most, to je jedan od važnijih cestovnih projekata, vrijedan 160 milijuna eura.

"Ovom dionicom godišnje prođe više od pet milijuna turista i sveukupno 15 milijuna korisnika. Projekt je jako bitan u vidu sigurnosti jer na ovoj dionici bilježimo najveći promet, ali i najveći broj saobraćajnih nesreća", rekao je Dario Silić, direktor Bina Istre.

Radi se još i druga cijev tunela Učka. Cilj je završiti sve do 2023. "Tako da se građani mogu voziti u punom profilu od Pule do Zagreba za dva i pol sata", rekao je Silić.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna POVIJESNI POSAO Impresivne fotografije Pelješkog mosta: Pogledajte kako sada izgleda kolosalna građevina

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Hoće li nositi ime glazbene legende? Konačno i taj korak! Pelješki most spaja se s kopnom, radovi će trajati cijeli dan. Stigao i Plenković: ''Sve će biti gotovo za godinu i pol''

Na istoku zemlje gradi se Koridor 5C, autocesta koja će Hrvatsku spajati s Mađarskom. Radovi su stajali četiri godine pa prošle godine opet počeli. Trebali bi biti gotovi do proljeća.

Pruga od Dugog Sela do Križevaca gradi se više od 10 godina, a završeno je 70 posto. Posao koče domaće tvrtke. Trebala je biti gotova prošle godine, ali neće do ljeta 2023.

Tkon, Cres i Crikvenica pred završetkom su luka u vrijednosti od dvije milijarde kuna. Otvorenje crikveničke, vrijedne 35 milijuna kuna, bit će u rujnu.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene