Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prelistavajući ugovore iz Hrvatskih autocesta, oduzete prije više od godinu dana, kod USKOK-ovih istražitelja pojavila se sumnja da je izgradnja dionice autoceste od Dugopolja do Ploča preplaćena za vrtoglavih 740 milijuna kuna.


Da je sumnja osnovana, uvjerili smo se i sami otkrivajući nelogičnosti iz ugovora u čijem smo posjedu. Cijena izgradnje WC-a na odmorištu Mosor narasla je s pola na 3 milijuna kuna. Dionicu je gradio splitski Konstruktor, a WC kao podizvođač INGRA, ugrađujući protuvandalsku opremu.

Vezani članci Gužve na cestama Gužve i zastoji na cestama: Pojačan promet prema kopnu, najviše vozila ide prema Zagrebu Prometna kamera, Ilustracija Nove kamere na autocesti: Evo što će sve moći detektirati

>> Bivši šef HAC-a pere ruke: Postojala je politička linija zapovijedanja

'Naravno da je ta oprema znatno skuplja nego običan WC', rekao je Igor Oppenheim, predsjednik Uprave IINGRA-e. Ista oprema za WC na odmorištu Beketinci plaćana je znatno jeftinije. Nelogičnosti tu ne staju. Znakovi za izlaz u nuždi u tunelu Mala Kapela ugrađivani su za od četiri do šest tisuća, a iza Dugopolja po osam tisuća kuna. Slaven Žužul iz Skladgradnje optužbe za izvlačenje novca odmah je odbacio.

Sve poslove odobravao IGH, HAC-ov nadzornik

'Radio sam tri prijelaza za životinje, ali ponavljam, opet kao podizvođač', rekao je Žužul. Umjesto tri izgrađena su ipak dva životinjska prijelaza. Potrošeno je jednako jer je Konstruktoru isplaćena milijunska nagrada zbog uštede. Sve poslove odobravao je IGH Jure Radića kao HAC-ov nadzornik izgradnje dionice.

Odgovora nema ni iz IGH ni iz Konstruktora. Ne zna ih, tvrdi, ni resorni ministar Božidar Kalmeta. 'Posao ministara nije operativno vođenje tvrtke, a da sam bilo što znao ja bi to i prijavio budite sigurni', rekao je Kalmeta. Posao mu je, izjavio je, donošenje planova.

HAC još nema odgovor ministra na plan za 2011.

A kako doznajemo, resorni ministar još nije odradio ni taj dio svojeg posla. Naime, Hrvatske autoceste su mu krajem prošle godine poslale svoj prijedlog jednogodišnjeg plana za 2011. no još su bez odgovora tako da zapravo ne znaju što mogu, a što ne raditi u ovoj godini.

Marijo Crnjak, bivši šef HAC-a uhićen zbog Fimi medije u svojoj će obrani dokazivati da je postojala paralelna linija zapovjedanja pod paskom politike. 'Nećemo se libiti spomenuti bilo koje ime', rekao je Crnjakov odvjetnik Željko Žganjer. Predsjednica Vlade Jadranka Kosor istrage podržava. Institucije će u Hrvatskim autocestama očito imati još mnogo posla.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju