Arhitekt o izgradnji novog krčkog mosta, otkrio i po čemu je postojeći poseban: "Bio je svjetski rekorder"
Piše DNEVNIK.hr,
03. siječnja 2024. @ 19:29
Hrvatska gradi novi spektakularan most. I ako je vjerovati prvim animacijama, trebao bi imati dva kata. Na jednom bi prometovali vlakovi, a na drugome automobili. Kada počinje gradnja, koliko ćemo ga platiti i tko će ga graditi, donosi reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jusić Mezga.
Podijelite
Puno je nepoznanica oko cijelog projekta, ali ovo je superizborna godina, pa nas ne čudi ova pompozna najava. No tko tako velik projekt uopće može izgraditi i kako ga platiti? Istražila je reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jusić Mezga, koja je o toj temi razgovarala s Vladijem Bralićem iz Hrvatske komore arhitekata.
To je zahtjevan i dugoočekivan projekt o kojem se na Kvarneru govori godinama. Vizualizacija mosta već je nekoliko puta rađena, no to je samo okvirno, novi most još nema definiran izgled, a kakav bi bio najprikladniji, pitamo Vladija Bralića, arhitekta i člana upravnog odbora Hrvatske komore arhitekata.
Bralić kaže kako je, sad već stari Krčki most, u promet pušten 1980. godine, a napravljen je od armiranobetonske konstrukcije. "Suvremeni mostovi grade se od armiranog betona, čelične konstrukcije ili kombinacije", kazao je arhitekt i otkrio po čemu je Krčki most rekorder.
"Stari Krčki most savladavao je raspon tog armiranobetonskog luka u čak 390 metara što je tada bio svjetski rekord u mostogradnji, a most je bio inovativan i po nekim drugim stvarima. Prilikom izgradnje koristila se kao novost konzolna skela, koja se ne podupire o čvrsto tlo ili morsko dno", rekao je i dodao kako se ta metoda koristi i danas.
Izgradnja takva dvoetažnog mosta sigurno će biti zahtjevna, smatra Bralić, a na pitanje tko bi mogao graditi most - Hrvatska ili strani izvođači, odgovara: "Mislim da bi mogli i hrvatski. Jugoslavija je napravila stari Krčki most, ne vidim zašto Hrvatska ne bi novi", zaključio je arhitekt.
Cijeli razgovor pogledajte u priloženom videu.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.