Rezultati su to istraživanja Nextep agencije o nasmiješenim i mrzovoljnim nacijama, a prenosi ih Jutarnji list. Istraživanje je pokazalo da na osmjesima manje od Hrvata štede Rusi, njih 64 posto će se osmjehnuti ljudima koji traže uslugu. Dobre su volje uvijek Šveđani, pa će čak 87 posto prodavača, konobara i službenika bez problema udijeliti osmjeh. Slično je i sa Estonicma, osmjeh će udijeliti njih čak 84 posto.
Iako je kod nas poprilično razloga za izostanak dobrog raspoloženja, koji osmjeh viška mogao bi izazvati lančanu reakciju dobre volje, piše Jutarnji list. Novim istraživanjem imamo dokaz da smo škrti i na onome što ništa ne košta. Dmitry Levitski iz Retail Traning Group tvrdi da se ljubaznost ne može naučiti, ljubazni jednostavno jesmo ili nismo. Dodaje kako negativan odgoj djelatnika, uzastopan stres i nenagrađivanje nakon obavljenog posla, pa makar i samo lijepom riječi, nije dobar način komunikacije.