U tjednu mobilnosti HAK je zajedno s partnerima stavio naglasak na korištenje sigurnosnog pojasa u automobilu. Rezultati su porazni, trećina vozača ne koristi sigurnosni pojas. Što se stražnjih sjedala tiče, situacija je još gora: tri od četiri osobe koje ispadnu iz automobila zbog nekorištenja pojasa poginu. Upravo zbog toga budući vozači imali su prilku isprobati simulator pojasa i prevrtanja automobila. Brzina je samo 15 kilometara na sat. Osim pojasa i infrastruktura je vrlo pogubna je za vozače, posebno infrastruktura ograde na cestama.
Pročitajte i ovo
vraćen mu i automobil
Pijan i bez vozačke dozvole sletio u kanal, policija tražila zatvor, a sud ga pustio na slobodu
Poziv Domagoja Mikića
Jedna odluka zagorčala život tisućama: Do svojeg mjesta umjesto nekoliko minuta putuju satima
U tjednu mobilnosti HAK je istaknuo kako je sigurnost u vozilu najvažnija (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Foto:
DNEVNIK.hr
Većina sudionika koja je probala simulatore ustvrdila je kako se nikada ne žele naći u takvoj situaciji u prometu. Od osjećaja straha do stiskanja u trbuhu, niti jedan doživljaj nije bio pozitivan. “Statistika je katastrofalna i mislim da bi svi ljudi trebali napraviti taj klik za sigurnost, za život, za sve nas“, rekao je jedan od sudionika, Lovro Draženović.
U tjednu mobilnosti HAK je istaknuo kako je sigurnost u vozilu najvažnija (Foto: Dnevnik.hr) - 3
Foto:
DNEVNIK.hr
Statistike što se tiče stradavanja u prometnim nesrećama pojasnio nam je Miron Huljak iz MUP-a. “Od 85 smrtno stradalih u prometnim nesrećama u prvih sedam mjeseci ove godine, koji su morali biti vezani, 50 ih nije bilo vezano, time sam sve rekao“ kaže Huljak.
Važnost vezanja na stražnjim sjedalima pojasnio je Krešimir Viduka iz HAK-a. “Ako ne koristimo pojas na zadnjem sjedištu pet puta je veći rizik pogibije vozača i putnika na prednjem sjedištu u odnosu na nas ako smo vezani na zadnjem sjedištu“, rekao je Viduka.
U tjednu mobilnosti HAK je istaknuo kako je sigurnost u vozilu najvažnija (Foto: Dnevnik.hr) - 1
Foto:
DNEVNIK.hr
Za stavljanje pojasa, potrebno je manje od pet sekundi. Simulator prevrtanja automobila je kod budućih vozača izazvao svakakve reakcije, ono što su naglasili jest da i kada si vezan osjećaj je jako strašan.
Istraživanja su pokazala kako su ograde na većini hrvatskih cesta i autocesta zastarjele i nisu više u standardu što za vozače predstavlja veliku opasnost.
Struka se nada kako će to uskoro biti prošlost. Ističu da novca u EU fondovima za to ima.
Marko Ševrović, student fakulteta prometnih znanosti objesnio je važnost dobre infrastrukture. “Postoje neki elementi infrastrukture koji bi na neki način mogli oprostiti vozačevu grešku, znači kada vozač i napravi pogrešku zbog ovih ili onih razloga da ta greška ne završi smrtnom posljedicom“ podjelio je s nama Ševrović.
Ipak, najučestalija greška vozača na prometnicama je prevelika brzina.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr