Nošenjem parola 'Ne damo 3000 radnih mjesta', 'Dok je ovakve Vlade za HŽ nema nade', 'Mi znamo raditi - vi ne znate upravljati', radnici su izrazili nezadovoljstvo prijedlogom restrukturiranja HŽ Carga i listom tehnološkog viška.
Petstotinjak radnika HŽ Carga uz glasno zviždanje i pjesmu 'Zovi, samo zovi' na Trgu sv. Marka od Vlade zatražilo je da Uprava HŽ Carga povuče Pravilnik o organizaciji kojim se 804 radnika te tvrtke proglašava tehnološkim viškom.
Zahtjeve Vladi i Upravi HŽ Carga predali su predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač i predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić.
Sindikat je prihvatio plan i za mene je ta priča završena
Forgač je novinarima rekao da od Uprave HŽ Carga traže povlačenje prijedloga o organizaciji i nezakonite liste tehnološkog viška, te početak pregovora o uštedama, kako bi HŽ Cargo mogao poslovati bez gubitaka, isplaćivati plaće i održavati lokomotive i vagone.
Smatra da je Uprava izradila Pravilnik o organizaciji koji nije temeljen na kriterijima rada pa zato nije moguće izlistati tehnološki višak. Za poboljašanje stanja u HŽ Cargu moglo bi se uvesti npr. nepuno radno vrijeme, čime bi se smanjili troškovi za plaće.
'Onda bi se u miru mogao, sukladno kriterijima rada, izraditi Pravilnik o organizaciji rada i utvrditi optimalan broj izvršitelja u HŽ Cargu', poručio je Forgač.
Maršić je optužio Upravu HŽ Carga i Sindikat strojovođa Hrvatske, koji je jedini potpisao novi kolektivni ugovor, da su obmanuli javnost.
Sindikati željezničara Hrvatske: kolektivni ugovor ne rješava problem HŽ Carga
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić zatražio je od Uprave da za 20 posto smanji plaće i broj ljudi. No, Pravilnik o organizaciji neće dovesti do potrebnih ušteda jer je napravljen mimo zakona, pa će zaposleni podnijeti sudske tužbe i dobiti ih, kaže Maršić.
'Ušteda na osnovu pravilnika i kolektivnog ugovora, s kojom se hvali ministar Hajdaš Dončić, je ništa', tvrdi Maršić. Naglasio je da sindikati već imaju spremne tužbe protiv kolektivnog ugovora i pravilnika, kao i zahtjeve za zaštitom prava radnika.
Dodao je kako problem HŽ Carga nisu samo radnici već i dvije milijarde kuna državnih jamstava. 'Ako HŽ Cargo ne opstane, tih dvije milijarde kuna ide na naplatu državi', kazao je.
'Ako u roku tjedan dana ne dobijemo odgovore na svoje zahtjeve organizirat ćemo štrajk', najavio je Maršić.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić pozvao je sindikate u HŽ Cargu, koji prosvjeduju na Markovu trgu, da razgovaraju s Upravom tvrtke, naglasivši da HŽ Cargo treba opstati ali nema alternative rezovima jer tvrtka ima višak zaposlenih.
Potpisan kolektivni ugovor za HŽ Cargo, Sindikat željezničara odustao
Nema alternative smanjenju broja radnika u HŽ Cargu, rekao je Hajdaš Dončić novinarima ispred Banskih dvora uoči sjednice Vlade.
Od 1. srpnja prošle godine promet roba je liberaliziran, a HŽ Cargo, kad ga uspoređujemo s kompanijama istog opsega prevezenog tereta, nažalost ima višak radne snage, ustvrdio je ministar.
Vladi je u interesu da HŽ Cargo opstane, poručio je Hajdaš Dončić i pozvao prosvjednike iz Sindikata hrvatskih željezničara i Sindikata željezničara Hrvatske da razgovaraju s Upravom tvrtke.
'Snažno smo orijentirani na spas Carga, Vlada će preuzeti obveze slično kao što je preuzela za Croatia Airlines, ali rezovi su potrebni, iako nisu popularni', rekao je.
Predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever, koji je došao podržati zahtjeve dvaju sindikata, rekao je da su radnici HŽ Carga u pravu jer, ako se netko odricao, onda su to oni. Odricali su se plaće, materijalnih prava i radnih mjesta, a dobili su uprave koje su nesposobnije jedna od druge, istaknuo je.
Zbog mita uhićen predsjednik uprave tvrtke koja je jedina htjela kupiti HŽ Cargo!
Sever je ustvrdio kako se tu radi 'o čudnom dealu' u kojem stradava cijeli niz ljudi koji su mogli biti spašeni da su uprava HŽ Carga i ministar Hajdaš Dončić prihvatili sindikalne prijedloge.
'Sindikati su predložili mjere koje bi odmah dale rezultata, ali to nije prihvaćala Uprava. Umjesto toga, oni i ministar voze nekim svojim putem', kazao je Sever.
Dodao je kako je 'bahatog' ministra Hajdaš Dončića zvao danima, ali se on nije želio javiti. To je, smatra Sever, samo pokazatelj da vlast nije briga za ljude, pa je vrijeme ili da odu ili da mijenjaju ljude koji to rade.
Dobro je što u sustavu željeznica postoji željeznički fond, jer to znači da, ako radnici ne odaberu poticajnu otpremninu, mogu se tri godine financirati iz fonda, tako da imaju dovoljno vremena pronaći novi posao, kazao je Hajdaš Dončić.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook