Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Novi problem u prometu

Policija je nemoćna: Vozači ovih malih jurilica ugrožavaju pješake, a zakon im čak i ide na ruku

Romobil izbjegava pješake (Foto: Dnevnik.hr)
Romobil izbjegava pješake (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Vozač električnog romobila (Foto: Dnevnik.hr) Vozač električnog romobila (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Dino Goleš na električnom romobilu (Foto: Dnevnik.hr) Dino Goleš na električnom romobilu (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Pogled s električnog romobila (Foto: Dnevnik.hr) Pogled s električnog romobila (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Romobil izbjegava pješake (Foto: Dnevnik.hr) Romobil izbjegava pješake (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr +0 Dino Goleš (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/5 >>
Policiji se zbog vozača električnih romobila koji jure po pješačkim zonama žale i građani i struka, no policija ima vezane ruke jer novi Zakon o sigurnosti u prometu vozače električnih jurilica tretira kao pješake.

Električni romobili sve su češće prijevozno sredstvo za izbjegavanje gužve u velikim gradovima, a mogu voziti brzinom i do 25 kilometara na sat. Cijena im je od tisuću do 15 tisuća kuna, a za njihovu vožnju nije potrebno imati vozačku dozvolu, kao ni kacigu.

Pročitajte i ovo Dina Ćevid - 4 A tek je počelo Padaju rekordi, nema straha za sezonu: Najnovije brojke jačaju optimizam Cesta prema Srđu - 1 Simbol nebrige Jedina cesta prema Srđu je proširena, ali tek djelomično: Stari problem još čeka rješenje

Pješacima romobilisti itekako smetaju, a najčešće im prigovaraju zbog potrebe za većim oprezom u prometu, zbog opasnosti romobila za pješake i padova.

Dok novi Zakon o sigurnosti u prometu propisuje da je na kolniku zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom, koturljkama, i slično, nigdje izručito ne navodi električne jurilice.

Upravo suprotno, Ustavni sud je u novom zakonu vozače e-romobila svrstao u kategoriju pješaka. To znači da se e-romobilom može voziti samo nogostupom, pješačkim prijelazima, trgovima te drugim pješačkim zonama.

Iz MUP-a poručuju kako je svaki izlazak na kolnik kažnjiv s 300 kuna. No, pita li se struku, e-romobil je vozilo i tako ga treba tretirati.

Prometni stručnjak Marko Šoštarić ističe mogućnosti za ozlijede zbog takvoga zakona.

„Vožnja romobila koja može biti do 25 km na sat, a pješak recimo hoda 5 km na sat i kod takvog sudara ili naleta romobila na pješaka tu već mogu biti ozbiljne posljedice“ zaključuje je Šoštarić.

Milan Pajnić iz Udruge za sigurnost u prometu tvrdi kako „pločnik treba ostati sigurnosna oaza za pješake, a ne da moramo svaki ćas gledati iza sebe, jer kako kaže nezgodna stvar u vezi tih vozila je što su ona nečujna.

Dok se u Hrvatskoj kultura vožnje e-romobila tek razvija, u Europi neki gradovi uvode sve više restrikcija pa se tako u Parizu romobili ne smiju voziti brže od 20 km na sat. U Njemačkoj se smiju voziti isključivo po kolniku, a primjerice u Bruggesu u Belgiji njihova je vožnja potpuno zabranjena.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene