Na Autobusnom kolodvoru Varaždin je Flixbusu zabranjen ulazak. Flixbusu su rekli da je tako odlučeno jer je kolodvor pun te da nisu imali potrebne dozvole za međunarodno putovanje. No, video pokazuje upravo suprotno, kolodvor je bio prazan.
Priopćenje Ante Grbeše, direktora FlixBus CEE South regije, prenosimo u cijelosti.
"Jučer, 6. travnja 2023. godine, u 20:50, FlixBusu je zabranjen ulazak na autobusni kolodvor Varaždin unatoč tome što posjeduje sve valjane dozvole Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za obavljanje usluge prijevoza putnika, a time i sve dozvole pristajanja na autobusnim kolodvorima duž međunarodnih linija Osijek - Frankfurt i Vukovar - Dortmund koje obavlja u suradnji s drugim hrvatskim autobusnim prijevoznicima - Vincek iz Varaždina i Čazmatrans iz Bjelovara.
Ususret blagdanima i najvećom potražnjom za autobusnim prijevozom, putnicima je tako za vrijeme ovog jednog od najsvetijih blagdana kada se ponovno povezuju sa svojim obiteljima, izazvan novi osjećaj nesigurnosti i nepovjerenja u sustav u kojem žive, a hrvatski autobusni prijevoznici ponovno su dovedeni u diskriminatorni položaj.
Naime, na međunarodnoj autobusnoj liniji Osijek - Frankfurt, s polaskom iz Osijeka u 15:45 te dolaskom u Varaždin u 20:50, FlixBusu jučer nije bio dozvoljen ulazak autobusa s putnicima na Autobusni kolodvor Varaždin, zbog, kako stoji u dopisu, navodnog manjka slobodnih kapaciteta na kolodvoru te nepoštivanja članka 63., Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Napominjemo kako takav problem nije zabilježen ni na jednom drugom autobusnom kolodvoru duž te iste linije te je ukrcaj/iskrcaj putnika prošao bez ometanja sve do AK Varaždin.
Pročitajte i ovo
Prema Vladi šalju zahtjeve
Sindikat Petrokemije najavljuje štrajk: "Nećemo stati na nekoliko autobusa na Markovu trgu"
Evidentno, AK Varaždin je prazan. Članak na koji se pozivaju unutar dopisa propisuje obvezu suglasnosti kolodvora isključivo za nove međunarodne linije (tzv. Linije Zajednice), dok EU uredba 1073/2009 članak 9, propisuje samo informiranje ukoliko se mijenjaju vremena polaska te ne propisuje nikakve suglasnosti.
Pročitajte i ovo
PUTNICI KAO REGULATORI
UHAP: Na slobodnijem tržištu putovanje autobusom bit će povoljnije
MMPI u cijelosti poštuje ova postupak i izdaje dozvole s time u skladu. Ova međunarodna linija prometuje gotovo 7 godina na istoj relaciji sa svim pripadajućim dozvolama izdanih od MMPI. Ovim potezom, upravitelj Autobusnog kolodvora Varaždin, koji je ujedno i privatni autobusni prijevoznik, koristi svoju upravljačku poziciju te svojim postupkom tako diskriminira ostale hrvatske autobusne prijevoznike - u ovom slučaju FlixBus, Vincek i Čazmatrans, krši hrvatske i europske zakone koji se odnose na javno linijski prijevoz na međunarodnim linijama (tzv. Linijama Zajednice) te u konačnici putnike dovodi u neugodan položaj, osjećaj nesigurnosti i nepovjerenja prema javno linijskom autobusnom prijevozu i sustavu u kojem žive.
"Potvrđen izlazak na teren i inspekcija"
FlixBus je u međuvremenu hitno uputio dopis prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kako bi reagirali na ovakvo zlonamjerno korištenje i zlouporabu monopolskog položaja privatnog upravitelja Autobusnog kolodvora Varaždin, te obavili inspekcijski nadzor u cilju zaštite hrvatskih prijevoznika sa izdanim dozvolama i svim pripadajućim suglasnostima koje odobrava Ministarstvo te u cilju zaštite od diskriminacije bilo domaćih ili inozemnih putnika na ovim linijama.
Od strane MMPI jutros je potvrđen izlazak na teren i inspekciju. Autobusni kolodvori jedan su od apsurda postojećeg ZPCP-a. Dok je za otvaranje bilo koje autobusne linije diljem otvorenih, liberaliziranih tržišta, dovoljno osigurati registrirano i sigurno stajalište za ukrcaj i iskrcaj putnika, u Hrvatskoj je za obavljanje usluge prijevoza na početnoj i krajnjoj destinaciji nužno imati dozvolu autobusnog kolodvora (licenciranog objekta), a koji su u RH većinom u vlasništvu privatnih autobusnih prijevoznika/konkurencije koja vrlo često koristi svoju poziciju te unatoč dozvolama prometovanja MMPI-a, dovode druge prijevoznike, a samim time i putnike koji su izabrali konkurencijskog prijevoznika u diskriminirajući položaj", zaključio je Grbeša u priopćenju.
Pročitajte i ovo
Betonizacija obale
Sunčalište bez građevinske dozvole: "Pojedinci još uvijek misle da mogu nasipavati pomorsko dobro kako god ih je volja"
Iz Ministarstva su nam potvrdili da je pokrenut inspekcijski nadzor. "Zakonom je opisano da usluge autobusnog kolodvora moraju biti dostupne svim korisnicima pod jednakim uvjetima i bez diskriminacije.
Nadležne službe Ministarstva upoznate su s navedenom problematikom te je uslijed navedenog i pokrenut inspekcijski nadzor, koji je u tijeku.
Utvrđene i sve relevantne činjenice bit će poznate nakon detaljno provedenog inspekcijskog nadzora", rekli su nam iz Ministarstva.
Poslali smo upit Autobusnom kolodvoru Varaždin. Njihov odgovor pročitajte >>OVDJE