Bez obzira pripremamo li se na odlazak na odmor, posjet nekom europskom gradu ili putovanju vikendom do mjesta studiranja, često treba zagrijati stolicu i po nekoliko sati u autobusu. Nekima autobus predstavlja pristupačan način putovanja prema željenoj destinaciji dok drugima, pogotovo mladima, žilu kucavicu bez koje ne mogu živjeti svoju svakodnevnicu.
Pročitajte i ovo
Zabranjen ulaz
Autobusni kolodvor Varaždin oglasio se o slučaju Flixbusa: "Žele izbjeći pravila i procedure koje vrijede za sve ostale prijevoznike"
policija se ispričala
Ruski pijanist objavio fotografiju "bombe" zbog koje je bio priveden
Kako bi se saznalo kako građani razmišljaju o autobusnom javno linijskom prijevozu, Hrvatska udruga autobusnih prijevoznika (UHAP) koju čine neki od vodećih domaćih autobusnih prijevoznika poput FlixBusa, Vinceka, Slavonija Busa te Kneževića, provela je opsežno istraživanje o javnom mišljenju o autobusnom javno linijskom prijevozu. Istraživanje koje je proveo Ipsos na uzorku od 804 osobe pokazalo je kako građani Hrvatske žele liberalniji, otvoreniji autobusni javno linijski prijevoz jer će time moći kupiti kartu za vožnje koje im najbolje odgovaraju s obzirom na cijenu, uvjete, vrijeme polaska, željenu destinaciju te dostupnost prijevoznika.
PR
(Foto:
PR)
Naime, čak 80% ispitanika odgovorilo je da je zakon potrebno promijeniti tako da se omogući veća konkurencija povećanjem broja dostupnih autobusnih prijevoznika, čime bi se povećao i sam broj linija, frekventnost kretanja s polazišta te smanjile cijene autobusnih karata. Nadalje, čak 66% ispitanika smatra da se treba provesti europska uredba koja će putnicima osigurati mogućnost korištenja međunarodne autobusne linije za prijevoz i kroz sve destinacije unutar Hrvatske na toj relaciji.
Autobusi često dolaze kao poželjna alternativa za sve koji nisu u mogućnosti voziti se na putovanja automobilom. U kontekstu nekih od najvećih autobusnih prijevoznika kao što je FlixBus, 38% ispitanika ne koristi njegove usluge zato što putuju vlastitim prijevoznim sredstvom. Ipak, bolji uvjeti putovanja koje takav autobusni prijevoznik omogućava, od WiFi-ja tijekom putovanja, preko online kupovine karata do većeg razmaka između sjedala, mogu potaknuti putovanje autobusom jer čak 70% korisnika te kompanije kontinuirano koristi njegove usluge unatoč ostalim mogućnostima prijevoza.
PR
(Foto:
PR)
U svijetu u kojem gorivo postaje luksuz te ekološka osviještenost postaje sve važnija, ne treba čuditi da pitanje autobusnog prijevoza postaje sve važnije i u kontekstu zakona. Istraživanje UHAP-a pokazalo je da su Hrvati orijentirani prema opuštanju normi. Čak 66% smatra da se najveća korist potencijalne liberalizacije ogleda u otvaranju linija za nove destinacije, dok njih 60% vidi korist u povećanju broja linija postojećih relacija te otvaranje novih linija prijevoznika.
Liberalizacijom, odnosno otvaranjem tržišta u autobusnom javno linijskom prijevozu omogućio bi se veći izbor prijevoznika, veći izbor destinacija, te digitalno unapređenje, pogotovo u kontekstu kupovine karata online. Takav oblik kupovine podržava velik broj ispitanika i putnika koji su demografski sve mlađi naspram tradicionalnog kupovanja karata na autobusnom kolodvoru. Posebno treba upozoriti na praksu pojedinih prijevoznika vlasnika kolodvora koji prodaju karte samo za vlastite linije, a ne i druge prijevoznike. Većom ponudom potaklo bi se autobusne prijevoznike na prilagodbu te omogućila cjenovno pristupačnija putovanja s većom razinom usluge, pogotovo u slučajevima kada je potrebno putovati u inozemstvo. Zato je ovo istraživanje itekako korisno jer je pokazalo ne samo kako su domaći putnici, nego i turisti, spremni biti pravi regulatori ovog važnog sektora za Hrvatsku.