Kontinuirana ekonomska kriza kojoj se ne nazire kraj, opća besparica i sve oskudnija ponuda poslova samo su neki od razloga zbog kojih sve više Hrvata razmišlja o selidbi iz Lijepe naše.
Pročitajte i ovo
Pokrovitelj PBZ CROATIA OSIGURANJE d.d.
Starenje društva i iseljavanje: Kako možemo preokrenuti trendove?
Crobarometar
Ovako bi glasali građani na predsjedničkim izborima: Jedan kandidat vodi u svim dobnim skupinama
U posljednje je vrijeme najveći hit Kanada, posebice među mlađom populacijom, no rezultati istraživanja Gfk Centra za istraživanje tržišta pokazuju da hrvatski građani itekako razmišljaju i o drugim lokacijama diljem planeta.
Zapanjujuće zvuči podatak da tek sedam posto ispitanika u istraživanju provedenom u listopadu prošle godine tvrdi da ne bi živjelo nigdje osim u Hrvatskoj.
>> Vize za jednogodišnji rad u Kanadi razgrabljene u samo 45 minuta!
Prije 13 godina Lijepa naša je bila obećana zemlja za gotovo 30.000 stranaca, koji su se tada doselili i s obiteljima trajno skrasili u Hrvatskoj. Prema posljednjim dostupnim podacima Državnog zavoda za statistiku iz 2010. godine, u Hrvatsku se doselilo tek pet tisuća stranaca, dok se iz države iselilo gotovo deset tisuća ljudi.
Najpoželjnija Njemačka, najmlađi bi najradije u Ameriku
Rezultati Gfk-ovog istraživanja pokazuju da je Hrvatima najpoželjnija inozemna lokacija za preseljenje Njemačka, gdje bi najradije emigriralo 13 posto ispitanika, od čega najviše Slavonaca (22 posto), a najmanje Zagrepčana (8 posto).
Druga po popularnosti obećana zemlja je Švicarska, u koju bi otišlo 11 posto ispitanika, dok bi se za Austriju odlučilo njih osam posto. Slijedi nekoliko prekooceanskih država - SAD i Kanadu odabralo bi po sedam posto ispitanika, a Australiju pet posto.
Amerika je, inače, najzanimljivija najmlađoj populaciji (15-19 godina – 16 posto; 20-29 godina – 12 posto).
Osim šest najprivlačnijih, ispitanici su naveli još 54 države u koje bi se, u potrazi za boljim sutra, rado preselili.
Tradicionalisti bi u gastarbajtere, a avanturisti preko oceana
Prema različitim segmentima društva, Njemačka je najveći hit među skupinom 'Settled' osoba (24 posto). Riječ je o ljudima čiji je život određen prošlošću i tradicijom, jako drže do poštivanja predaka, mira i harmonije, a poštuju i tradicionalne spolne uloge. Pretežno su okrenuti vjeri i moralu.
U Sjedinjenim Državama sebe najviše vide hrvatski 'Avanturisti' (15 posto), čiji je životni moto 'život je izazov'. Važni su im uzbuđenje i užitak, samoispunjenje, izgled te individualnost, streme bogatstvu, imaju veliki broj različitih interesa, ali su okrenuti i sebi.
U Švicarsku po dobru plaću, u Austriju zbog prirode
U Švicarsku bi najvećim dijelom krenuli ljudi iz skupine 'Homebodies' (njih 17 posto). To su ljudi kojima je život neprestana borba, teže dobrom materijalnom statusu do kojeg dolaze napornim radom, a interesi su im isključivo vezani uz vrijeme provedeno s obitelji/partnerom, uz odgajanje djece, rad i sport.
Segment 'Organičara' najviše je zainteresiran za život u Austriji (njih 14 posto). Priroda je veoma važan dio njihovih života, ne teže materijalnom, vole umjetnost, važno im je znanje, otvoreni su novim idejama, teže jednostavnosti, socijalno su odgovorni, tolerantni, volontiraju, a vole i kuhati.
U Australiju bi najradije otišli 'Racionalni realisti', njih 11 posto. Riječ je o ambicioznim ljudima kojima su važni znanje, učenje, ali i moć. Žive u skladu s prirodom, pridonose dobrobiti društva, obitelj im je važna, kao i umjetnost, vrtlartsvo, održavaju dobru formu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook