Ministar Oleg Butković najavio je nekoliko velikih infrastrukturnih projekata, poput Višenamjenskog kanala Dunav Sava, izgradnje vinkovačke obilaznice, kao i tzv. Šokačke magistrale koja bi Vukovarcima put do autoceste skratila za 15 kilometara.
Pročitajte i ovo
Mladi u posebnim majicama
Svatko je nosio jedno od 2656 imena vukovarskih žrtava: "Zastrašujuća je brojka stradalih u ovom gradu"
33. obljetnica
FOTO Deseci tisuća ljudi u Koloni sjećanja u Vukovaru: Brojni mladi u bijelim majicama, branitelji, uzvanici... vijore se zastave
Do sredine godine očekuje se dokumentacija za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Vinkovci Vukovar kojom se sada vozi 50 km na sat.
Nakon obnove brzina bi bila 120 km. Investicija je vrijedna 55 milijuna eura i gradit će se novcem EU. Cilj je da radovi krenu krajem godine.
Ove godine kreće se i u izradu dokumentacije za kanal Dunav Sava. Projekt je vrijedan 850 milijuna eura i za njega će se tražiti novac iz EU fondova.
Ministar Butković najavio je i početak izgradnje istarskog ipsilona do tunela Učka, o čemu je razgovarao s koncesionarima. Što se autocesta tiče, još se razmatraju modeli kako stabilizirati tvrtku.
Ministri će poslijepodne posjetiti i poplavljeno područje u Posavini. Kraj obnove ministar Kuščević najavljuje za ljeto.
Željeznički koridor X.
"Govorili smo i o željezničkom koridoru X. koji je pao u drugi plan zbog nizinske pruge, i u tom smislu ove godine ide projekt modernizacije i elektrifikacije pruge Vinkovci-Vukovar. To je 55 milijuna eura. Ove godine će se raspisati natječaj i početi s radovima te s izradom potrebne dokumentacije da taj dio spojimo s Dugim Selom jer je činjenica da je taj dio X. koridora Hrvatskoj prevažan i tu ćemo staviti u šestu brzinu", poručio je Butković.
Sudjelujući na sastanku ministar graditeljstva i prostornog uređenja Lovro Kuščević najavio je da će njegovo ministarstvo biti potpora svim najavljenim infrastrukturnim projektima u Vukovarsko-srijemskoj županiji.
Vukovarsko-srijemski župan Božo Galić izrazio je zadovoljstvo razgovorima s ministrima Butkovićem i Kuščevićem, naglasivši kako je nedopustivo da se nekada od Vinkovaca do Zagreba željeznicom putovalo dva i pol, a danas čak četiri sata, i da Vukovar nije povezan s autocestom Zagreb-Lipovac.
Višenamjenski kanal Dunav - Sava, od Vukovara do Šamca, jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata
"Očekujemo da će se svi ovi projekti realizirati jer je riječ o vrlo važnim projektima za nas, a koji su u protekle četiri godine bili potpuno marginalizirani", rekao je župan Galić.
Višenamjenski kanal Dunav - Sava od Vukovara do Šamca, u dužini 61 kilometar, jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih projekata od velikog značenja za razvoj riječnog i kombiniranog prometa, poljoprivrede i vodnog gospodarstva Hrvatske. Izgradnja toga kanala bila bi i prvi korak u stvaranju kvalitetnog prometnog koridora Podunavlje - Jadran, koji bi uz plovnu magistralu Europe (Rajna - Majna - Dunav) bio najpovoljniji kombinirani put od Jadrana do srednje Europe, kao i veza Republike Hrvatske Dunavom do crnomorskih luka, istaknuo je župan Galić.
Planovima je zadovoljan i vinkovački gradonačelnik Mladen Karlić, rekavši kako će se izgradnjom vinkovačke istočne obilaznice steći uvjeti za izmještanje teretnog prometa s vinkovačkih gradskih prometnica.
"Vrlo brzo će se ići s raspisivanjem natječaja i izgradnjom prvih šest kilometara istočne obilaznice do Mirkovaca, a potom i do državne ceste Vinkovci-Nuštar", kazao je Karlić.
Ministar Oleg Butković posjetio je i Luku Vukovar koja je 2015. godinu završila s 23 posto većim pretovarom u odnosu na godinu prije i kojoj predstoji proces privatizacije. (M.B.K. / Hina)